گیلان- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان مناسب سازی معابر و اماکن را از مصادیق حقوق شهروندی خواند که خودکفایی و بهبود روانی معلول را به دنبال دارد.

مناسب سازی اماکن و معابر از مصادیق حقوق شهروندی است
به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان،جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی استان به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان برگزار شد.

در این نشست علی اوسط اکبری مقدم با بیان اینکه در توانبخشی اجتماعی موضوع مناسب سازی معابر و اماکن شخصی و عمومی یک ضرورت محسوب می شود،اظهار داشت: مناسب سازی معابر و اماکن می تواند در خودکفایی و بهبود روانی معلول و نیز برابر نمودن برخورداری از خدمات و امکانات برای همه اقشار جامعه موثر باشد.

وی با بیان اینکه در اجرای پروژه های عمرانی و هزینه کرد اعتبارات باید اصل استانداردسازی با دقت دنبال شود،تصریح کرد:باید با انجام مفاد استانداردسازی به ویژه در شهرها در جهت توسعه عدالت اجتماعی و حقوق شهروندی برای معلولان و افراد ناتوان گام برداشت.

اکبری مقدم،عدم توجه به نیاز افراد معلول و ناتوان را از جمله مشکلات شهری در رشت خواند و افزود: متاسفانه در اجرای مبلمان شهری و معبرسازی به این مقوله مهم توجه نشده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان بر ضرورت مشارکت تمامی دستگاه های اجرایی و نیز ارائه راهکارها و پیشنهادات موثر در مسیر مناسب سازی شهری تاکید کرد و افزود: باید برگزاری نشست ها با موضوعات مرتبط با مناسب سازی منجر به ارائه راهکاری اصلاحی باشد.

معاون عمرانی تاکید نمود سازمان نظام مهندسی تایید وبررسی نقشه های مجتمع های مسکونی ،تجاری،ورزشی وبطور کلی بناهای با کاربری عمومی را مشروط به رعایت مناسب سازی فضاها برای معلولان کند ودر صورت اجرا مهندسین ناظر نسبت به صدور پایان کار اقدام نمایند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.