شهردار مشهدمقدس گفت: منشور حقوق شهرنشینی مشهد باید در زندگی مردم جاری و ساری باشد.

منشور حقوق شهرنشینی مشهد باید در زندگی مردم جاری و ساری باشد

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا کلائی ظهر امروز در شصت و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد اظهار داشت: امیدواریم حق مطلب را در اجرایی کردن سند شهرنشینی شهر مشهد ادا کنیم.

شهردار مشهدمقدس عنوان کرد: سه نکته در این سند مورد توجه مدیریت شهری است، اول این‌که سند در بهترین وجه اگر متمم اجرایی نداشته باشد سند ابتری خواهد بود. نخستین مخاطب این سند که پاسخگو به مطالبات است، مدیریت شهری است که امیدواریم وظایف خود را برای پاسخگویی و زمینه‌های فرهنگی در راستای اجرای سند به کار بگیرد، این سند در برنامه عملیاتی میان مدت سوم دیده شده است.  

کلائی بیان کرد: نکته دوم مسئله تقسیم این سند در موضوعات خردتر و عملیاتی‌تر است لذا نباید خطر کلی‌گویی این سند را تهدید کند؛  همچنین باید قابلیت شناسایی میزان عملکرد مدیریت شهری براساس شاخص‌ها وجود داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: نکته سوم که مرتبط با حوزه‌های برنامه‌ریزی و فرهنگی است توجه به این نکته است که اگر این سند به زبان ساده برای مردم بیان نشود و مردم سند را به عنوان مرجع مطالبه‌گری‌های خود قرار ندهند، انگار این سند وجود ندارد لذا باید منشور حقوق شهرنشینی در زندگی مردم جاری و در ادبیات زندگی مردم جا بگیرد؛ همچنین باید مبنایی برای رفتارهای شهرنشینی باشد.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.