با نظارت‌های شبانه‌روزی تیم‌های عملیاتی ناحیه مقاومت بسیج سپاه حضرت مسلم(ع) مشهد روی تحرکات عاملان گرانی قیمت ارزاق عمومی، حدود ۶۰۰ تن برنج و چندین هزار حلب روغن کشف و با دستور مقام قضایی توقیف و توزیع آن در بازار آغاز شد.

خواب گران‌فروشی۶۰۰ تن برنج پاکستانی تعبیر نشد

۲۱ اردیبهشت ماه گذشته با انتشار ماجرای «۵۰۰ تن برنج گران در مشهد کشف شد» از ورود قاطعانه سپاه با دستور مقام قضایی در دادسرای انقلاب مشهد، به مقوله شناسایی عاملان ناامنی اقتصادی و برخورد با آن‌ها خبر دادیم.

در حالی که از آن زمان عوامل ناحیه مقاومت بسیج سپاه حضرت مسلم(ع) مشهد با نظارت‌های مستمر تیم‌های مرتبط که در کنار آن همکاری مردمی هم چاشنی آن شده بود، توانستند جلو نوسانات قیمتی هر کیسه ۱۰ کیلویی برنج پاکستانی را تا حدود زیادی در مشهد بگیرند.

این نظارت‌های شبانه‌روزی توسط عوامل سپاه سبب شد تا سودجویان که برای پر کردن جیب‌هایشان نقشه کشیده بودند قیمت هر کیسه برنج ۱۰ کیلویی را روی ۱۲۰ تا ۱۳۰ هزار تومان نگه دارند، مجبور شوند محموله‌های انبار کرده را به قیمت واقعی حدود ۸۲ هزار تومان در بازار بفروشند.

 ضربه سخت سپاه به عاملان ناامنی بازار

با توجه به این اوصاف، عوامل سپاه مشهد باز هم در یک ماه گذشته ضربه سختی به سودجویانی زدند که منفعت طلبی‌شان را در گرو بالا بردن قیمت ارزاق عمومی و افزایش فشار اقتصادی روی مردم بنا کرده بودند، چراکه جمع‌آوری اطلاعات میدانی و نامحسوس توسط عوامل نظارتی، گویای اقدامات خزنده چند دلال برنج در مشهد بود.

با کسب این اطلاعات، سرهنگ پاسدار کوکبی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه حضرت مسلم(ع) دستور داد تا تعدادی از عوامل آن ناحیه با نفوذ در لایه‌های مرتبط با دلالان سودجو، به دقت ماجرا را رصد و به محض آغاز اقدامات غیرقانونی، موضوع را گزارش کنند.

چند روزی اقدامات اطلاعاتی و ارتباط گیری با عاملان بی ثباتی در بازار به طول انجامید، اما در نهایت این امر هم به دقت صورت گرفت.

جمع‌بندی سیگنال‌های رد و بدل شده بین چندین دلال حاکی از آن بود که آن‌ها قصد دارند محموله‌های سنگین برنج پاکستانی را در زمان‌های خاص وارد مشهد و پس از تخلیه آن‌ها در انبارهای مخفی و... به صورت قطره چکانی برنج‌ها را راهی بازار و قیمت آن را هم افزایش دهند.

گزارش قدس حاکی است؛ درحالی که برخی از دلالان محموله‌های خود را به مشهد منتقل و تخلیه برنج‌های پاکستانی را آغاز و حتی مقداری از آن را گران‌تر در بازار عرضه کرده بودند، موضوع به سرعت به جانشین سرپرست دادسرای انقلاب مشهد منعکس و در پی آن قاضی دشتی فدکی از کارشناسان معاونت بازرسی سازمان صمت استان خواست بلافاصله با عوامل ناحیه مقاومت بسیج سپاه حضرت مسلم(ع) همراه و به محض ورود هر محموله پس از مستندسازی تخلف، محموله‌ها را توقیف کنند.

 توقیف ۶۰۰ تن برنج

این اقدام مشترک نیز آغاز شد و در حدود یک ماه عوامل سپاه مشهد و کارشناسان معاونت بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی موفق شدند با رصد دقیق اقدامات سودجویانه و پیش از ایجاد تلاطم در بازار ارزاق عمومی، ضربه کاری را وارد و محموله‌ها را توقیف کنند.

در این راستا به عنوان مثال در بولوار توس ۱۵۰ تن برنج که در یک محل غیربهداشتی در حال تخلیه شدن بود و اگر این برخورد کمی دیرتر صورت می‌گرفت، امکان آلوده شدن محموله به مواد مضر وجود داشت.

همچنین در مناطقی مانند شهرک شهید رجایی، حوالی جمعه بازار و... هم محموله‌های دیگری از برنج پاکستانی گران توقیف شد.

پس از انجام این سلسله عملیات یک ماهه، حدود ۶۰۰ تن برنج، چندین هزار حلب روغن خوراکی ۱۷ و پنج کیلویی کشف و توقیف شد.

پس از توقیف محموله عظیم برنج و روغن، گزارش اجرای این طرح به دادسرای انقلاب مشهد منعکس و در پی آن جانشین سرپرست دادسرای انقلاب مشهد دستور داد ۳۰۰ تن ازمحموله توقیفی به سرعت در اختیار بازاریان امین و فروشگاه‌های حاشیه شهر مشهد قرار گیرد و با قیمت واقعی در بین مردم توزیع شود. با دریافت دستور قضایی تیم‌های مذکور این اقدام را هم عملیاتی و در حال حاضر این امر در حال اجراست.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.