غول بزرگ دنیای تکنولوژی و موتور جست‌وجو ویژگی‌های جدید این دستگاه را پیش از عرضه در اکتبر اعلام کرده است.

"Google Pixel ۴" به "Soli-powered Motion Sense" و فناوری قفل چهره مجهز است +فیلم

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، گوگل پیش از این ، وجود ماژول دوربین مربعی شکل را در پیکسل ۴ تأیید کرده بود، اکنون این غول بزرگ دنیای تکنولوژی و موتور جستجو ویژگی های جدید این دستگاه را پیش از عرضه در اکتبر اعلام کرده است، جالب اینجاست که آنها با اطلاعات درز شده اختصاصی Pixel ۴ XL که در اوایل ماه جاری با همکاری OnLeaks منتشر شده بود، همخوانی دارند.

در یک پست ویدیویی، گوگل فاش کرد که پیکسل ۴ از فناوری قفل چهره بهره می‌برد که مشابه تشخیص چهره پیشرفته آیفون است، بیشتر دستگاه‌های Android فقط برای باز کردن صورت از دوربین خودعکس(سلفی) استفاده می‌کنند، اما ویژگی قفل چهره در پیکسل ۴ از سنسورهای مختلفی برای اسکن نقشه سه بعدی صورت کاربر با استفاده از پروژکتور نقطه ، دوربین IR و روشن کننده سیل استفاده می کند.

Google می گوید که باز کردن قفل صورت تقریباً در هر جهت انجام می شود، حتی اگر آن را وارونه نگه دارید  و می توانید از آن برای پرداخت های مطمئن و تأیید اعتبار برنامه نیز استفاده کنید، این شرکت همچنین تأیید کرد که داده‌های بیومتریک به طور ایمن در تراشه Titan M خود ذخیره می‌شوند و تصاویر مورد استفاده برای باز کردن چهره هرگز با سایر سرویس‌های Google ذخیره و اشتراک گذاری نمی‌شوند.

یکی دیگر از ویژگی های گوگل که تأیید شده است " Motion Sense" مبتنی بر Project Soli که در سال ۲۰۱۵ اعلام شد بود که از فناوری رادار برای تشخیص هرگونه حرکت دست یا انگشت در بالای دستگاه استفاده می کند.

ویژگی " Motion Sense" به شما امکان می دهد تا عملکردهای اصلی را در پیکسل ۴ مانند جستجوی آهنگ ها ، هشدار به تعویق افتادن و خاموش کردن تماس‌های تلفنی فقط با تکان دادن دستان خود کنترل کنید، گوگل می‌گوید این قابلیت‌ها فقط در مرحله شروع هستند و این ویژگی در آینده تکامل می‌یابد. ویژگی Motion Sense در کشورهای منتخب که پیکسل در آن موجود است ، در دسترس خواهد بود.

پست وبلاگ Google همچنین نشان می دهد که چیپست راداری Soli می تواند دست شما را برای گوشی تشخیص دهد و سنسورهای باز کردن صورت را روشن کند، اگر چهره شما را تشخیص دهد ، وقتی انتخاب کنید ، گوشی باز می شود.

ویدیویی که در پس زمینه تاریک و گرافیکی ضبط شده است ، حاکی از آن است که فناوری قفل چهره و ویژگی های Motion Sense می تواند در تاریکی کامل به خوبی کار کند.

از ویژگی های تازه تأیید شده، به نظر می‌رسد که به احتمال زیاد پیکسل ۴ برای داشتن سنسورهای مختلف از یک حاشیه ضخیم در بالای گوشی بهره می‌برد.

مشخص نیست که آیا یک اسکنر اثر انگشت در صفحه نمایش وجود دارد یا Google آن را به خاطر سیستم پیشرفته تشخیص چهره به کل نابود کرده است، انتظار می‌رود ویژگی‌های جدید پیکسل ۴ آن را از رقبای خود جدا کند، تاریخ عرضه پیکسل ۴ در حال حاضر مشخص نیست، اما ما انتظار داریم که Google ویژگی‌های بیشتری را که منجر به رویداد در اکتبر می شود ، اعلام کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.