رئیس اتحادیه مشاوران املاک مشهد گفت: طبق قانون اتحادیه بنگاه‌داران، خرید و فروش ملک و رهن و اجاره از جمله تکالیف این صنف است.

مشارکت بنگاه‌های معاملات املاک در ساخت و ساز تخلف است

به گزارش قدس آنلاین،علی مرادزاده با اعلام این خبر، اظهار کرد: بنگاه‌های معاملات املاک به هیچ وجه حق مشارکت در ساخت و سازهای ساختمانی را ندارند، زیرا برای این کار باید از اتحادیه‌های ذی‌صلاح مجوز کسب شود؛ تنها حقی که به اعضای بنگاه‌داران داده شده، تنظیم قراردادهای مشارکتی است.

وی ادامه داد: به عنوان مثال دو نفر طبق بحث‌های انجام گرفته بین خود بر سر توافق ساخت وساز یک ملک قصد تنظیم سند را دارند که در این خصوص وظیفه املاکی‌ها مکتوب کردن مذاکرات فی مابین دو نفر است؛ به عبارتی مشارکت در ساخت که از سوی املاکی‌ها صورت می‌پذیرد، به معنای تنظیم قرارداد بوده که دو نفر بر سر ملک با یکدیگر شراکت می‌کنند.
رئیس اتحادیه مشاوران املاک مشهد درباره ساخت وسازهای مشارکتی در اتحادیه بنگاه‌داران تصریح کرد: گاهی فردی دارای ملک کلنگی است که به اعضای اتحادیه رجوع می‌کند و اتحادیه بنگاه‌داران به عنوان نمایندگان دولت می‌توانند مجوزهای ساخت و ساز را گرفته و شروع به فعالیت کنند.
مرادزاده در خصوص وظایف اتحادیه، بیان کرد: از مهمترین وظایف اتحادیه مشاوران املاک مشهد، کنترل اخذ مجوز در انجام رویه‌های صنفی و رفتار اعمال قانون است که اگر هر یک از اعضای اتحادیه تخلفی انجام دهد، طبق قانون با وی برخورد خواهد شد.
منبع: ایسنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.