جشن بزرگ عید سعید غدیر خم در شبکه های سیما با پخش ویژه برنامه های متنوعی همراه است.

اعلام ویژه برنامه های مناسبتی سیما در عید غدیر

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی معاونت سیما، به مناسبت عید سعید غدیر شبکه های سیما با پخش برنامه هایی همچون جنگ های شاد، انیمیشن «شکرستان»، ارتباط زنده با اماکن مقدس و ... مهمان خانه های بینندگان می شود.

شبکه یک سیما

ویژه برنامه «چشم روشنی» به تهیه کنندگی مقداد مومن نژاد است در شب و روز عید سعید غدیر هر روز ساعت 17:30 به مدت 15 الی 20 دقیقه به صورت زنده پخش می شود. «چشم روشنی» برنامه ای عیدانه و شاد است که از بازیگران سریال های تلویزیونی، خوانندگان و گروه های تواشیح برای حضور در آن دعوت شده است و اجرای این برنامه را پدرام کریمی برعهده دارد.

برنامه «آفتاب شرقی» به مناسبت روز عید حال و هوای عیدانه خواهد داشت.

شبکه دو سیما

جُنگ ترکیبی «شب‌های شیدایی» در شب و روز عید غدیر خم ساعت 19:50 با حضور چهره های فرهنگی، هنری، ورزشی و با فضایی شاد و جذاب روانه آنتن می شود. «به وقت شب» با هدف پرداختن به موضوعات اجتماعی و فرهنگی و با حضور اقشار مختلف مردم به صورت ویژه ساعت 23:30 به صورت زنده روانه آنتن می شود. برنامه معارفی «کوی محبت» دوشنبه شب و سه شنبه ( 28 و 29 مرداد) ویژه عید سعید غدیر خم از نجف اشرف با حضور کارشناسان و اساتید حوزه و دانشگاه، شاعران و ذاکران اهل بیت (ع) تقدیم مخاطبان خواهد شد.

همچنین «نمادو» به تهیه و پخش گزارش‌های مردمی از سطح شهر در خصوص حال و هوای شهر و مراسم در حال برگزاری عید غدیر و سایر مناسبت های دهه ولایت می پردازد.

شبکه سه سیما

ویژه برنامه «چراغانی» که در ایام دهه ولایت از آنتن شبکه سه پخش می شد، در دوشنبه و سه شنبه 28 و 29 مرداد ماه ساعت 23:30 نیز پخش می شود. «چراغانی» میزبان کارشناسان دینی، شاعران، هنرمندان در عرصه خوانندگی و بازیگری خواهد بود. اجرای برنامه برعهده شهرام شکیبا، رسالت بوذری، نجم الدین شریعتی و محمد خاکساری است.

فینال برنامه «عصر جدید» دوشنبه 28 مردادماه از شبکه سه سیما پخش می شود. این برنامه از ساعت 21:15 شروع و تا یک بامداد ادامه خواهد داشت. فینال برنامه «عصر جدید» با رقابت 5 شرکت کننده نهایی دوشنبه 28 مردادماه مصادف با 18 ذی الحجه همزمان با شب عید غدیر از ساعت 21:30 روانه  آنتن شبکه سه سیما می شود. از میان بیش از ۳۰۰ گروه شرکت کننده در مسابقه «عصر جدید» محمد زارع (اکربات باز)، پارسا خائف (خواننده)، سعید فتحی روشن (شعبده باز)، فاطمه عبادی (نقاش) و گروه دختران نینجا (رزمی کار) به فینال «عصر جدید» راه یافتند.

برنامه «سلام صبح بخیر» نیز به صورت ویژه در عید سعید غدیر روی آنتن می رود.

شبکه چهار سیما

ویژه برنامه زنده تلویزیونی «عقیق» به مناسبت عید سعید غدیر خم امشب (28 مرداد) در دو بخش به روی آنتن شبکه چهار می رود. در این برنامه که اجرای آن را احمد شفازاده برعهده دارد در دو بخش در ساعت های 20:30 و 22:30 به صورت زنده با بخش های متنوع ویژه عید غدیر پخش می شود. گفتگو با دکتر معارف در خصوص واقعه غدیرخم و حضور دو گروه تواشیح «الغدیر» و «اسراء» از جمله بخش های این ویژه برنامه است.

برنامه مناسبتی «صراط» نیز ویژه عید غدیر روز سه شنبه 29 مردادماه ساعت 9 پخش می شود. «جمال» عنوان قسمت نمایشی و فیلم کوتاه این برنامه است که در آن محمد ستوده، محمدرضا علی بک و محمد شیشه فروشان در آن ایفای نقش کرده اند. در خلاصه این بخش نمایشی آمده است: دو جوان که برای آماده سازی حسینیه جهت برگزاری جشن عید غدیر وارد حسینیه می شوند با پیرمردی برخورد می کنند که سخنانش برای آنها رنگ و بوی دیگری دارد ...

در قسمت مستند این قسمت از «صراط» با عبداله رحمانی مدیر اجرایی موکب امام حسین(ع) شهر قهدریجان و حجت اله رحمانی مسئول مرکز تخصصی تفسیر جامعه القران استان اصفهان و روحانی موکب امام حسین(ع) گفتگو شده است. همچنین با حجت الاسلام قاسم هاشمی امام جمعه شهر قهدریجان در خصوص عید سعید غدیرخم گفتگو شده است.

«صراط» به تهیه کنندگی امیرحسین عنایتی در گروه فرهنگ و اندیشه شبکه چهار سیما تهیه و تولید می شود و محمد ستوده به عنوان مدیر تولید با این مجموعه همکاری می کند و موسسه سینمایی فدک فیلم نقش جهان مجری طرح این برنامه است.

شبکه پنج سیما

عوامل تولید جنگ شبانه «شب فیروزه ای» در نهمین سفر خود به استان همدان (شهر لالجین) می روند که اولین برنامه آنها در آستانه عید غدیر بر روی آنتن می رود. این برنامه دارای بخش های مختلفی همچون دعوت از هنرمندان و خوانندگان بومی، گزارش از مکان های دیدنی و گردشگری، معرفی ظرفیت های اقتصادی، میان برنامه، وله و .... است. جنگ شبانه «شب فیروزه ای» به تهیه کنندگی غلامرضا حیدری هر شب حوالی ساعت 21:30 روی آنتن می رود.

جنگ «غدیر تا غدیر» عنوان ویژه برنامه ای از گروه اجتماعی شبکه پنج سیماست که به پوشش تصویری جشن بزرگ عید سعید غدیر، از حرم عبدالعظیم حسنی (ع)  می پردازد. این جنگ هر شب بعد از نماز مغرب و عشاء در ضلع شرقی حرم با حضور جمعی زیادی از عاشقان و ارادتمندان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) برگزار می شود و موضوع برنامه وفا به عهد و امانتداری است. این ویژه برنامه هرشب ساعت 22:20 بر روی آنتن می رود و دارای بخش هایی همچون دعوت از کارشناس مذهبی، هنرمند، خواننده، گروه تواشیح، مسابقه و ... است.  جنگ «غدیر تا غدیر» با اجرای مهدی آقا بیگی و تهیه کنندگی مهدی سلگی به مدت 5 شب از شبکه پنج سیما پخش می شود.

برنامه «به خانه بر می گردیم» در روز عید سعید غدیر خم، سه شنبه 29 مردادماه با حال و هوای این عید بر روی آنتن شبکه پنج سیما می رود. این ویژه برنامه سه شنبه ساعت 10:40 روانه آنتن شبکه پنج سیما می شود. دعوت از هنرمندان، خوانندگان، شاد باشیم، مسابقه و... از بخش های این برنامه است. «به خانه بر می گردیم» در روز عید با اجرای مجریان این برنامه مهمان خانه مخاطبان خواهد بود.

برنامه تولیدی «زیر گنبد طلا» کاری از موسسه تصویری آستان قدس رضوی است که در دهه ولایت هر شب ساعت 21 بر روی آنتن شبکه پنج سیما می رود. این برنامه از حرم مطهر رضوی با حضور یک کارشناس مذهبی پیرامون موضوع دهه ولایت  به مدت 20 دقیقه برای مخاطبان پخش می شود. پخش زیارت امین الله در روز عید سعید غدیر خم ساعت 12 از دیگر برنامه های شبکه پنج سیماست.

شبکه آموزش سیما

برنامه «هفت آسمان» کاری است از گروه آموزش های عمومی با موضوع بهترین پدر با حضور کارشناسانی از جمله حجت الاسلام والمسلمین فقیهی از شبکه آموزش سیما پخش می شود. «هفت آسمان» به تهیه کنندگی سیدمحمد حسین رسولی محلاتی و با اجرای حجت الاسلام فضل اللهی سه شنبه ساعت 15 روی آنتن می رود.

ویژه برنامه «کی میاد ستاره چینی» ویژه عید غدیر خم از گروه آموزش های عمومی است که در جمع خانواده گرم و صمیمی غلامی از شهر دیزیچه در استان اصفهان پخش می گردد. در این برنامه در یک فضای بسیار شاد و مفرح به معرفی خانواده غلامی، روابط و تعاملات خانوادگی ایشان و آداب و رسوم این خانواده بزرگ می پردازد. معرفی صنایع دستی و هنرهای بانوان این خانواده از بخش های دیگر این برنامه است. «کی میاد ستاره چینی» امشب ساعت 22 و بازپخش آن سه شنبه ساعت 18:45 از شبکه آموزش پخش می گردد.

برنامه «صبحی دیگر» ویژه عید غدیر خم با حضور مهمانان ویژه از جمله محمد اصفهانی خواننده، یوسف تیموری بازیگر و رحمت الله تار تار خواننده روی آنتن می رود. این برنامه به تهیه کنندگی سید رامین موسوی ملکی و با اجرای نیما کرمی ساعت 9 پخش می شود.

شبکه قرآن و معارف سیما 

«شمیم ولایت» عنوان ویژه این شبکه در شب و روز عید سعید غدیر می باشد که با کارشناسی حجت الاسلام والمسلمین عظیمی و مدیحه سرایی مادحین اهل بیت از نجف اشرف به صورت زنده و مستقیم تقدیم مخاطبان خواهد شد.

«شمیم ولایت» در شب عید سعید غدیر خم از ساعت 21 به مدت 120 دقیقه و در روز عید غدیر خم در 2 نوبت و در ساعت های 12 و 21 به مدت 60 دقیقه با اجرای سیدکمال هاشم زاده به روی آنتن شبکه قرآن و معارف سیما می رود.

«ویژه برنامه عید سعید غدیر خم» نیز در روز عید در 2 نوبت و در ساعت های 10:30 و 15 (هر برنامه به مدت 90 دقیقه) با حضور کارشناسان و مهمانان ویژه و بخش های مختلف از جمله کلام بزرگان، نماهنگ ها و کلیپ های ویژه عید و... با اجرای مهدی صفری و مهدی آقابیکی به صورت زنده در جدول پخش این شبکه قرار گرفته است. 

پوشش زنده مراسم پیاده روی «کاروان شادی» در روز عید بزرگ غدیر که از حرم مطهر کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س) آغاز و به مسجد بزرگ جمکران ختم می شود نیز از دیگر تدارکات این شبکه در این روز می باشد. این مراسم از ساعت 16:30 آغاز و تا قبل از اذان مغرب ادامه خواهد داشت. مراسم تجدید بیعت با امام زمان (عج) توسط حجت الاسلام میرزامحمدی و مولودی خوانی مداحان اهل بیت (ع) از دیگر بخش های این برنامه می باشد.

گفت وگوی متفاوت حسن سلطانی مجری معارفی تلویزیون با آیت الله علوی گرگانی درباره عید غدیر و فضیلت های امیرالمومنین علی (ع) با عنوان «ترنم دیدار» از ساعت 10 صبح روز عید غدیر پخش خواهد شد.

پوشش زنده مراسم خطبه خوانی غدیر خم از ساعت 13:30 و دعای ندبه با نوای حاج مرتضی طاهری در ساعت 7:15، سخنرانی علما در ساعت 14:30 و دعای توسل با نوای حاج مهدی میرداماد در ساعت 20:30 از دیگر تدارک این شبکه در روز عید غدیر خم خواهد بود.

شبکه امید

ویژه برنامه «جشن طلوع امید» با اجرای مسعود روشن پژوه از ساعت 20:30 از این شبکه پخش خواهد شد. جشن «طلوع امید» میزبان گروه های مختلف نوجوانان همراه با برنامه های متنوع ویژه این گروه سنی است. از جمله این برنامه ها می توان به دعوت از شرکت کنندگان برنامه عصر جدید، استندآپ کمدی، آزمایش های علمی بزرگ و جذاب، مسابقات مختلف استیجی و میدانی و ... اشاره کرد.

شبکه نمایش

جشن عید غدیر همراه با چهره ماندگار سینمای ایران و مرور آثار کمدین محبوب در شبکه نمایش گرامی داشته می شود. این شبکه این هفته نیز با فیلم های جذاب، مرور آثار و یادبود نخستین سالگرد آقای بازیگر، مهمان خانه ها می شود. در بخش فیلم های جدید و جذاب ساعت ۲۳ فیلم سینمایی «آسمان خراش» محصول ۲۰۱۸ در دوشنبه ۲۸ مرداد ماه از این شبکه پخش می شوند.  این هفته در بخش مرور پرونده کاری بازیگران، فیلم هایی از جواد رضویان، بازیگر سینمای کمدی از این شبکه پخش شد که «اخلاقتو خوب کن» و «شاخه گلی برای عروس» دوشنبه و سه شنبه 28 و 29 مرداد ساعت ۲۱ پخش می شود.

شبکه نسیم

«شکرستان» به تهیه کنندگی سید مسعود صفوی در شب و روز عید غدیر، ساعت22:30 از شبکه نسیم پخش خواهد شد. این مجموعه پویانمایی با بیش از ۱۸۰ شخصیت؛ داستان‌هایی را در یک شهر قدیمی و خیالی روایت می کند. 

 شبکه افق

«بیعت آسمانی» ویژه برنامه عید غدیر خم دوشنبه شب از شبکه افق پخش خواهد شد. این برنامه با تهیه‌کنندگی روح الله محقق راد، شب عید غدیر و به مدت حدود 2 ساعت روی آنتن می‌رود و بخش‌های مختلفی برای آن در نظر گرفته شده است. جُنگ تلویزیونی «بیعت آسمانی» با اجرای مهران رجبی، شامل گفت‌وگو با مهمانانی از ایران و سایر کشورها، اجرای سرود و میان برنامه‌های گوناگون با محوریت اهمیت و جایگاه غدیر است.

از جمله مهمانان این برنامه می‌توان به دکتر فخر روحانی اشاره کرد که موضوع گفت‌وگو با او، بیان زندگینامه علامه امینی است؛ علامه امینی یکی از علمای بزرگ معاصر به شمار می‌رود و اثر سترگ او یعنی «الغدیر» بزرگ‌ترین مرجع شناخت غدیر و احادیث مربوط به این واقعه مهم تاریخی و دینی است.

مجموعه مستند «در امتداد غدیر» روایتی از زندگی و فعالیت های شیعیان شهرهای مختلف اروپا ساعت 20:30 پخش می شود. مستند «ضیافت علوی» روایتی از بزرگداشت این عید بزرگ اسلامی و برپایی سفره های اطعام به مناسبت عید غدیر، سه شنبه 29 مرداد ساعت 23 روی آنتن می رود. همچنین مستند «ود» درباره علامه امینی نویسنده کتاب الغدیر، سه شنبه 29 مرداد ساعت 22 پخش می شود.

شبکه سلامت

به مناسبت ولایت علی بن ابی طالب (ع) برنامه «ایران فعال» با دعوت از سلبریتی های دنیای ورزش به خانه بینندگان خود می رود و زمینه های پهلوانی در دنیای ورزش حرفه ای را به چالش می کشد. در بخش دیگری از آن، برنامه سازان سراغ ورزش زورخانه ای به عنوان نمادی از ورزش پهلوانی و عشق به ولایت می روند و دنیای پهلوانان زورخانه ها را به تصویر می کشند. طراحی دومینویی با مضمون مرتبط با این روز توسط انجمن دومینوی کشور از دیگر بخش های «ایران فعال» خواهد بود.

تامین برنامه شبکه سلامت نیز با هدف ایجاد نشاط و شادی در بزرگ ترین عید شیعیان جهان بسته های متنوعی شامل وله و اینفوگرافی طراحی کرده و در آن پیام هایی مرتبط با این روز فرخنده روی آنتن می فرستد. کلیپ «خاک آشنا» با صدای خشایار اعتمادی برنامه دیگری است که تامین برنامه برای این روز در نظر گرفته است.

«عید آقایی» با هم نوایی گروه الغدیر تهران و با سرایش احسان جاودان نیز کاری دیدنی در عید ولایت است. «همین امروز، همین امشب» به عنوان برنامه ام سی شبکه نیز در پارت های متعدد با پخش موسیقی، کلیپ، وله، نماآوا و... لحظاتی شاد را برای بینندگان شبکه فراهم می کند.

 مرکز صبا

مرکز صبا، پویانمایی «سیمای خورشید 3» در 10 دقیقه ، کلیپ «غدیر» در 6 دقیقه ، «قصه نجف» در 5 دقیقه، «طلایه» در 19 دقیقه و سرود «علی آقامه» را در 6 دقیقه در روز عید سعید غدیر خم برای نمایش از شبکه های مختلف سیما پیشنهاد و برای شبکه ها ارسال کرده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.