عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: یک میلیارد و دویست میلیون سند کاغذی درحوزه شهرسازی شهرداری مشهد وجود دارد که باید در سامانه فاش بارگذاری شوند و مانع قانونی نیز برای بارگذاری آنها وجود ندارد .

شهرداری مشهد ۱/۲میلیارد سند کاغذی شهرسازی را در سامانه فاش بارگذاری کند/۸۵درصد از مراجعات مردم به شهرداری در حوزه شهرسازی است

محمد هادی مهدی نیا در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت: قراردادها و سفرهای خارجی اعضا شورا و مدیریت شهری مشهد باید در سامانه فاش در دسترس همه قرار بگیرد که تاکنون بخشی از آن بارگذاری شده و پیگیر انتشار مابقی نیز هستیم .

 عضو کمیته شفافیت شورای اسلامی شهر مشهد افزود:همچنین یک میلیارد و دویست میلیون سند کاغذی درحوزه شهرسازی  شهرداری مشهد وجود دارد که باید در سامانه فاش بارگذاری شوند و مانع قانونی نیز برای بارگذاری آنها وجود ندارد .

وی بابیان اینکه شورای اسلامی شهر مشهد در دو سال گذشته کارنامه درخشانی در شفاف سازی داشته است ، تصریح کرد: ۸۵درصد از مراجعات مردم به شهرداری در حوزه شهرسازی است و  امروز تمام صورتجلسات هیئت پارکینگ، جلسات هیئت فنی ،اطلاعات پروانه ، پایانکار ، سند و طرح جامع در سیستم بارگذاری شده اند در حالی که قبلا برای گرفتن همین موارد رانت ها و فسادهای زیادی در شهرداری رخ می داد، زیرا قبل از شورا به عنوان سازنده مسکن و مشاور در شهر مشهد مشغول بوده ام و از تمام جریاناتی که رخ می داد آگاه هستم .

رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر مشهد  اظهار داشت: در حوزه اطلاع رسانی این شفافیت اطلاعات کمکاری کرده ایم و بسیاری از شهروندان هنوز در جریان اینکه اطلاعات شهرسازی خود را می توانند از سامانه فاش دریافت و مشاهده کنند در جریان نیستند که برخی از این ناآگاهی مردم ، سوء استفاده هایی را انجام می دهند.

وی افزود: تمام صورتجلسه های شهرداری به محض اینکه در دبیرخانه شماره گذاری می شوند باید به صورت آنلاین در سامانه فاش بارگذاری شوند تا مردم در جریان انها قرار بگیرند و در جلسه ای که با ۳۱مسئول شهرسازی مرکز استان ها در تهران بود مشخص گردید که  مشهد و تهران در حوزه سیاست گذاری شفافیت اطلاعات شهرسازی پیشتاز هستند و حتی مشهد در حوزه اجرای این موضوع نیز از سایر شهرهای کشور حتی تهران جلوتر می باشد .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.