زنجان- وزیر علوم ایجاد ۴۳ هزار شغل پایدار در بیش از ۵ هزار شرکت دانش بنیان را از خدمات ارزنده ایجاد مراکز رشد فناوری در کشور ذکر کرد و گفت: باید برای رونق کسب و کار و فعال کردن بخش خصوصی و جذب آنها در مراکز رشد تلاش کنیم.

۵۰۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور فعال است/کنترل ظرفیت پذیرش دانشجو و کیفی سازی در دستور کار

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین؛ منصور غلامی  روز پنجشنبه در جریان سفر یک روزه خود به استان زنجان از نمایشگاه دستاوردهای علمی پژوهشی و آزمایشگاه های شاخص  دانشگاه علوم پایه زنجان بازدید و دانشکده علوم زمین را افتتاح کرد.

و ی با بیان اینکه تعداد ۱۹۶مرکز رشد در دانشگاه های کشور فعال است افزود: وزارت علوم تلاش دارد تا با کنترل دروس و سرفصل ها نگرش و تغییرات اعمال شود و کنترل ظرفیت های پذیرش دانشجو و کیفی سازی دروس مد نظر قرار دهد.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه وزارت علوم در خصوص رشته های غیرپزشکی مجری است و سیاست های بخش پزشکی بر عهده وزارت بهداشت است اذعان داشت: وزارت علوم به صورت کلی از بخش غیر دولتی در حوزه آموزش عالی حمایت می کندو این حمایت رعایت استانداردهای وزارت علوم برای یک رشته و یک دوره مقطع تحصیلی است.

وی در ادامه با اشاره به خوابگاه های  دانشجویی و نیاز  این فضاها به نوسازی  افزود:طی پنج  سال گذشته برنامه برای بازسازی و نوسازی خوابگاه ها داشتیم و در حال اجراست و تلاش می کنیم که  فضاها از نظر کیفی استانداردهای های لازم را داشته باشند و این طرح دو ساله آینده به پایان خواهد رسید.

 وی با اشاره به اینکه شناخت  ساختارهای سازه ای نیاز به  مطالعه بیشتری دارد ابراز کرد: وظیفه دانشگاه ها در درجه اول آموزش است وپیدا کردن شغل برای دانشجو وظیفه ارگان های دیگری است وآموزش ها باید بر اساس اعلام نیازها باشد.

وی  اجرای طرح مهارت افزایی برای دانشجویان رشته های کارشناسی را ا قدام مهمی در کمک به اشتغال بیشتر فارغ التحصیلان عنوان کرد و گفت:به این  منظور ۱۹۶ مرکز رشد را در دانشگاه‌های کشور دایر کرده‌ایم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.