اهواز- در حاشیه نمایشگاه دولت و نشست خبری با خبرنگاران فرماندار حمیدیه بر ظرفیت گردشگری جنگل های مسیر گمبوعه به خسرج تاکید و فرماندار شوش احداث زیرگذر در شوش را منوط به مشورت با شورای ترافیک دانست.

"گمبوعه"  در حمیدیه گردشگری می شود/ سیل بند ها نیازمند ترمیم است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین؛ عدنان غزی شامگاه پنج شنبه ۸ شهریور ۹۸ در نشست خبری با اصحاب رسانه در نمایشگاه هفته دولت با گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهار کرد:شوش شهرستانی با سابقه تاریخی بیش از هفت هزار ساله دارای آثار تمدنی و شهرنشینی است که آن را به یک شهر میراثی و جهانی تبدیل کرد.

وی با تأکید بر اینکه توسعه هر شهری باید متوازن باشد، گفت: با حفظ میراث فرهنگی می توانیم نسبت به توسعه شهر اقدام و در عین حال شاهد تقویت و رشد حوزه گردشگری در شوش باشیم.

فرماندار شوش گفت: شوش دارای دو اثر ثبت جهانی چغازنبیل (اولین اثر جهانی ایران) و محوطه باستانی شوش (۷۰۸ هکتاری) است.
وی با بیان اینکه بیشترین خسارت های سیلاب به شوش وارد و ۶۹ روستا و دو شهر در این شهرستان به صورت مستقیم با سیلاب درگیر شد اظهار کرد:  تلاش برای ترمیم سیل بندها ادامه دارد.

وی ادامه داد: سیل بندهای شهرستان باید ۲۸ کیلومتر باشند ولی بیش از ۵ کیلومتر آن تخریب شده که با همت استانداری خوزستان در تلاش هستیم تا ترمیم آن را انجام دهیم‌
فرماندار شوش تصریح کرد: در حوزه رودخانه کارون و دز لایروبی به همین آسانی ها انجام نمی شود ولی انحراف رودخانه تا حدودی مشکلات را ایجاد کرده است.

لزوم ایجاد ناحیه صنعتی برای رونق اقتصادی حمیدیه

در ادامه شاهین هاشمی فرماندار حمیدیه نیز در در نشست خبری با اصحاب رسانه در نمایشگاه هفته دولت اظهار کرد: بیش از ۴۳ پروژه با اعتبار حدود ۵۰ میلیارد تومان در هفته دولت اجرا و افتتاح کردیم و در زمینه آب شرب پروژه ۱۵ کیلومتری غدیر را داریم.
وی افزود: ایستگاه تحت فشار مسیر خسرج پروژه بعدی بود که مشکل آب شرب هفت روستای بخش مرکزی و مسیر خسرج حل شد.
فرماندار شهرستان حمیدیه تصریح کرد: راه روستایی مسیر خسرج در فاز اول با اعتبار ۶.۵ میلیارد تومان کلنگ زنی شد چون با توجه به خسارت سیلاب از مطالبات جدی مردم بود.
هاشمی با اشاره به اجرای پروژه روشنایی برای هفت روستا ادامه داد: برای گاز شهری و در برخی نقاط روستایی ۵۰ کیلومتر لوله گذاری با اعتبار ۵.۵ میلیارد تومان انجام شد و بیش از ۷۰۰ نفر از انشعاب گاز بهره مند شدند.
وی تصریح کرد: احداث ناحیه صنعتی در حمیدیه به عنوان شهرستان میانه مرکز استان و شهرهای مرزی یک ضرورت است و باعث ایجاد رونق اقتصادی و اشتغالزایی در شهرستان می شود.
فرماندار حمیدیه با بیان اینکه باید جنگل های مسیر گمبوعه به خسرج را به عنوان یک ظرفیت گردشگری معرفی کرد، یادآور شد: توانمندی این شهرستان بر پایه کشاورزی است و از این نظر رتبه چهارم و همچنین در بحث صیفی جات و سبزیجات مقام خوبی داریم.
فرماندار حمیدیه افزود: احداث بازارچه محلی با اشتغالزایی مستقیم ۸۰ نفر و ۱۰۰ نفر غیرمستفیم و پارک بازی در شهر حمیدیه از دیگر پروژه های حمیدیه است.
هاشمی بیان کرد: آموزش و پرورش نیز ۱۱ پروژه انجام و همچنین دو مدرسه کانکسی روستایی به زودی جمع آوری می شوند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.