فرستاده آمریکا در امور افغانستان در پایان نهمین دور از مذاکرات واشنگتن با طالبان افغانستان از نزدیکی امضای توافق میان دو طرف خبر داد.

طالبان و واشنگتن در آستانه توافق/ خروج نیروهای آمریکایی مقابل توقف حملات؟

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، زلمای خلیل زاد فرستاده آمریکا در امور افغانستان در پایان دور اخیر مذاکرات دوحه اعلام کرد که واشنگتن و طالبان افغانستان در آستانه توافقی قرار دارند که به 18 سال نزاع در افغانستان پایان خواهد داد.

زلمای خلیل زاد در پیامی توئیتری نوشت: ما در آستانه امضای توافقی قرار داریم که می تواند خشونت را کاهش داده و راه مذاکراه صلح دائم در افغانستان را هموار کند.

خلیل زاد تاکید کرده است که این توافق به شکل گیری افغانستانی متحد و دارای حاکمیت یکپارچه که نه تهدیدی برای آمریکا و نه دیگر کشورها باشد، کمک می کند.

فرستاده آمریکا این سخنان را در پایان آخرین روز نهمین دور از مذاکرات نمایندگان آمریکا و طالبان در دوحه پایتخت قطر مطرح کرده است.

او گفته ممکن است امروز برای رایزنی با مقامات افغان به کابل سفر کند.

سهیل شاهین سخنگوی طالبان نیز دیروز اعلام کرده بود انعقاد توافق نزدیک است اما در مورد موانعی که در این مسیر وجود دارد حرفی نزد.

کارشناسان پیش بینی می کنند این توافق شامل خروج نیروهای نظامی آمریکا از افغانستان در مقابل توقف حملات طالبان و پناه ندادن به تروریست ها باشد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.