خراسان شمالی-مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌ شمالی گفت: براساس آمار اعلام شده از سوی سازمان مرکزی، ۶۵ درصد از مجموع پنج هزار و ۶۵۶ موقوفه استان با نیت عزاداری محرم وقف شده است که در این زمینه جایگاه دوم کشور را پس از خراسان رضوی داریم.

خراسان شمالی دومین استان دارای موقوفات با نیت عزاداری محرم

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خرسان شمالی ،حجت الاسلام عظیم آسوده  اظهار داشت: براساس آمار اعلام شده از سوی سازمان مرکزی، ۶۵ درصد از مجموع پنج هزار و ۶۵۶ موقوفه استان با نیت عزاداری محرم وقف شده است که در این زمینه جایگاه دوم کشور را پس از خراسان رضوی داریم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: ۳۶وقف جدید در پنج ماه نخست امسال ثبت شده است که از این تعداد ۶ وقف به نیت اطعام و عزاداری امام حسین (ع) بوده است و تلاش می شود تا نیات واقفان به سایر امور هم از جمله سلامت، فرهنگی و حوزه های علمیه و دانش آموزان نیازمند سوق داده شده است.

وی افزود: در این راستا ساخت مسجد، حسینیه، برگزاری مراسم برای حضرت زهرا (ع)، کمک به درمان بیماران و تحصیل دانش آموزان و سالمندان از مهم ترین نیات واقفان در سال جدید بوده است.

حجت الاسلام آسوده در ادامه گفت: امسال ۱۶ مبلغ اعزامی و ۱۰ مبلغ بومی در قالب طرح بصیرت عاشورایی همزمان با شروع این ایام به امام زادگان و بقاع شاخص استان اعزام شده اند.

وی اجرای برنامه های مختلف از قبیل اقامه نماز جماعت، برپایی خیمه های معرفت، پاسخ به مسائل شرعی مردم و سخنرانی را از مهم ترین برنامه های این مبلغان دانست.

حجت الاسلام آسوده یدکی همچنین تبلیغ وقف، آشنایی مردم با موقوفات و ترویج این فرهنگ در بین مردم و بویژه وقف بر اساس نیازهای روز جامعه را از دیگر برنامه های این مبلغان ذکر کرد.

وی افزود: این مبلغان به منظور فرهنگ سازی عزاداری تا پایان ماه صفر برنامه های ویژه ای را در شهرستان ها اجرا می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.