اصفهان-رئیس دانشکده اهل البیت(ع) دانشگاه اصفهان با تأکید بر اینکه جنبه احساسی عزاداری‌ها در سال‌های گذشته ملموس‌تر و در برخی موارد دچار افراط شده است،گفت: نیاز امروز جامعه توجه به منطق، معرفت و احساس در کنار هم است و باید مداحان و سخنرانان عزاداری‌های ماه محرم به این موضوع توجه کنند.

برخی عزاداری‌ها از جنبه احساسی دچار افراط است

به گزارش قدس آنلاین،رئیس دانشکده اهل البیت(ع) دانشگاه اصفهان با تأکید بر اینکه جنبه احساسی عزاداری‌ها در سال‌های گذشته ملموس‌تر و در برخی موارد دچار افراط شده است،گفت: نیاز امروز جامعه توجه به منطق، معرفت و احساس در کنار هم است و باید مداحان و سخنرانان عزاداری‌های ماه محرم به این موضوع توجه کنند.

وی افزود: در تقویت معرفت‌افزایی باید شاخص‌های اخلاقی امر به معروف و نهی از منکر و اخلاص سیاسی، اجتماعی و فرهنگی نهضت حضرت امام حسین (ع) بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی از جمله راهکارهای تقویت جنبه معرفتی عزاداری‌ها را ارائه دوره‌های آموزشی مستمر برای مداحان، سخنرانان و واعظان عنوان کرد و ادامه داد: این کار باید از سوی مراکز معتبر و با ارائه گواهی برای مسوولان و اعضای هیات امنای هیات‌های عزاداری انجام شود؛ چنان‌که برای معلمان و کارکنان سازمان‌ها نیز آموزش‌های ضمن خدمت برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.