چهار زن و مردی که با اجرای نقشه‌ای مکارانه یک دلار فروش را سرکیسه و ۲۵ هزار دلار را به سرقت برده بودند، در پی یک اقدام پلیسی و علمی در مشهد و شمال کشور دستگیر شدند.

زندان؛ آخرین مقصد سارق ۲۵ هزار دلاری

مالباخته در حالی که  مرجوعه قضایی در دست داشت، به پلیس آگاهی خراسان رضوی مراجعه و دستور قضایی را تحویل رئیس اداره عملیات ویژه داد. وی که استرس تمام وجودش را گرفته بود از پلیس خواست به دادش برسد؛ چرا که تمام سرمایه‌اش توسط دو مرد و زن به سرقت رفته است. این گونه شد که ســرهنگ کارآگاه «خســروی» از مالباخته خواست به آرامی تمامی ماجرا را برای او شرح بدهد.

مالباخته پایه همه اتفاقات را درج آگهی فروش دلار در یک سایت واسطه‌گر اعلام و در تشریح آن گفت: چند روز پیش برای فروش ۲۵ هزار دلاری که داشتم در یک سایت، آگهی فروش درج کردم.

پس از آن افراد زیادی با من تماس گرفتند ولی سرقیمت نهایی با آن‌ها به توافق نرسیدم تا اینکه یک زن که پیشنهاد خوبی ارائه کرد، مدعی شد تمامی ۲۵ هزار دلار من را خریدار است.

اما من طبق روال کاری که داشتم به او اعلام کردم فقط با مردها معامله می‌کنم؛ خریدار هم مدعی شد که همراه با برادرم خواهم آمد و کار خرید را انجام خواهیم داد.

در ادامه با آن‌ها در یکی از رستوران‌های شهر مشهد قرار ملاقات گذاشتم. وقتی آن‌ها به محل آمدند و اعتماد من جلب شد، شماره حساب بانکی من را گرفته و عنوان کردند که فردا صبح برای تحویل فیش واریز پول و دریافت دلارها دوباره به سراغم خواهند آمد.

 جعل فیش واریز وجه چند صد میلیونی

فردای آن روز که پنجشنبه بود، آن‌ها به همراه یک زن و مرد دیگر به محل ملاقات آمده و همان اول صحبت فیش واریز ۲۰۰ میلیون تومان را که به صورت ساتنا انتقال وجه داده شده بود را تحویلم دادند. چون هنوز پولی به حساب من واریز نشده بود و به آخر ساعت کاری بانک‌ها نزدیک شده بودیم کمی نگران شدم، آن‌ها برای آنکه من را آرام کرده باشند، مدعی شدند که انتقال پول از طریق پایا چند ساعتی زمان می‌برد!

بازهم دلارها را تحویل آن‌ها ندادم، چون باید حدود ۱۰۰ میلیون تومان دیگر هم به حساب من واریز می‌کردند. پیگیر مابقی پول‌ها شدم، آن‌ها اعلام کردند که ۱۰۰ میلیون تومان را نقدی پرداخت خواهند کرد و باید برای این کار به حوالی خیابان امام رضا(ع) برویم، چون نزدیک آنجا بودیم پیاده به سمت مکان خواسته شده حرکت کردیم، وقتی وارد یکی از خیابان‌های فرعی شدیم به یکباره دو مرد همراه به سمت من حمله و من را کتک زدند و دلارها را ربوده و از محل فرار کردند.

پس از توضیح ماجرا دستور آغاز رد زنی‌های فنی و پلیسی به سرگرد نوریان داده شد تا همراه با تیمی از نیروهای زبده اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی استان هرچه سریع‌تر پرونده را به نتیجه برسانند.

  دستگیری سارقان در مشهد و قائمشهر

تمامی مستندات ماجرا مورد بررسی دقیق قرار گرفت و این سلسله اقدامات چندروزی زمان برد. درنهایت مأموران پلیس آگاهی توانستند هویت زنی که به عنوان خریدار به مالباخته نزدیک شده بود را شناسایی و محل اختفای او را هم ردزنی کنند.

پس از انجام هماهنگی‌های لازم زن سارقی که با پول‌های سرقتی نقشه عیش و نوشی برای خود کشیده بود، در یک عملیات پلیسی دستگیر شد.

او که ابتدا منکر هر گونه جرمی بود، وقتی با مالباخته روبه‌رو شد، فهمید که زندان آخرین مقصد او خواهد بود، برای همین همه چیز را اعتراف و محل اختفای دو مرد و یک زن دیگر را در شمال کشور لو داد.

مأموران به سرعت پس از اخذ نیابت قضایی راهی قائمشهر شده و هر سه نفر را که در منطقه ‌پل‌ورسک و داخل یک باغ ویلا مخفی شده بودند را دستگیر و به مشهد منتقل کردند.

پس از دستگیری اعضای باند سرقت، دلارهای به یغما رفته هم کشف و تحویل مالباخته شد.

تحقیقات از متهمان حرفه‌ای در اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی استان ادامه داشت تا اینکه مستنداتی بدست آمد که نشان می‌داد اعضای باند مذکور با همین روش حدود ۱۷۰ میلیون تومان هم در تهران کلاهبرداری کرده‌اند.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.