پیشنهاد سردبیر

شبکه آب آشامیدنی شهروندان شاندیزی از شبکه تامین آب مورد نیاز برای آبیاری فضای سبز این شهر واقع در غرب مشهد بطور کامل از یکدیگر تفکیک شدند.

شبکه آبرسانی آشامیدنی و فضای سبز شاندیز مجزا شدند

به گزارش قدس آنلاین، مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان بینالود گفت: همچنین در این شهرستان تفکیک ۸۵ درصد انشعابهای آب شرب شهروندان طرقبه ای از شبکه آبیاری فضای سبز این شهر عملیاتی شده است.
علی اصغر پاکروان افزود: این اقدام با همکاری شهرداریهای طرقبه و شاندیز صورت گرفت.
وی ادامه داد: هم اینک شش درصد پساب فاضلاب شهر طرقبه در اختیار شهرداری قرار می گیرد و در شهر شاندیز هم بخشی از فضای سبز با پساب واحدهای مسکن مهر آبیاری می‌شود.    

مدیر امور آب و فاضلاب بینالود گفت: میزان صرفه جویی آب حاصل از جداسازی آب مورد نیاز آبیاری فضای سبز از آب آشامیدنی در شهرهای طرقبه و شاندیز سالانه ۱۰۰ هزار متر مکعب است.  
شهرستان بینالود(طرقبه شاندیز) در غرب و شمال غرب مشهد با مساحت ۱۱۰۰ کیلومترمربع، ۵۱ هزار نفر جمعیت دارد. ۳۱ هزار نفر از جمعیت این شهرستان ساکن بخشهای شاندیز و طرقبه و دهستانهایی همچون ابرده، جاغرق، زشک و کنگ هستند. طرقبه و شاندیز تا تابستان ۱۳۸۷ از بخشهای تابعه شهرستان مشهد بودند. بینالود شامل دو بخش طرقبه و شاندیز و ۵۳ روستا هم اینک پس از مشهد مهمترین شهرستان گردشگری در خراسان رضوی محسوب می‌شود.  

منبع : ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.