جلسه کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد به بررسی دو موضوع «سرویس های مدارس» و «تعیین نرخ باربرگ حمل و نقل بار بار درون شهری» اختصاص داشت.

خانواده‌ها قبل از عقد قرارداد، نرخ‌های مصوب سرویس‌ مدارس را مطالعه کنند

به گزارش قدس آنلاین، مجتبی بهاروند با بیان این مطلب گفت: در دستور کار اول این جلسه کمیسیون، مدیران سازمان تاکسیرانی با ارائه گزارشی مبنی‌بر آمادگی شرکت‌های بخش خصوصی، خدمات حمل‌ونقل مسافر جهت ارائه خدمات به سرویس‌های مدارس، نرخ‌های تعیین شده جهت اجاره سرویس مدرسه که در تیرماه گذشته در صحن علنی شورای شهر مشهد تصویب شده بود را تبیین کردند.

وی با تاکید بر اینکه نرخ سرویس‌های مدارس با محاسبه دقیق مسافت‌ها و نحوه خدمات، توسط شورا تعیین شده و روی سامانه‌های اطلاع‌رسانی شورا در دسترس عموم قرار دارد، از خانواده‌های دانش‌آموزان و مدیران مدارس خواست قبل از عقد قرارداد با شرکت های حمل و نقل، نرخ های مصوب را مطالعه کنند.
همچنین وی از سامانه‌ای خبر داد که از طریق سایت سازمان تاکسیرانی در دسترس عموم قرار دارد و می‌توان از طریق آن با ارائه مشخصات سرویس مورد تقاضا و مسافت بین منزل تا مدرسه، نرخ سرویس را محاسبه و اعلام کرد.
تعیین نرخ باربرگ ویژه خودروهای حمل بار درون شهری، دومین دستور کار این جلسه کمیسیون بود که بنا به گفته بهاروند به جهت فرهنگ‌سازی و ترغیب رانندگان و شرکت‌های حمل‌ونقل خصوصی به استفاده از سامانه باربرگ، نرخ باربری در مشهد ۵۰۰ تومان تعیین شد.
رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به اینکه «استفاده رانندگان و شرکت‌های خدمات حمل و نقلی از باربرگ مزایای مختلفی دارد که مهم‌ترین آنها تولید اطلاعات و آمار مربوط به امور حمل و نقل درون شهری، تعداد خودروهای فعال، میزان سوخت مصرفی و... است»، گفت: رانندگانی که از باربرگ استفاده کرده و هزینه آن را به صورت اینترنتی پرداخت نمایند از مزیت دریافت سوخت یارانه‌ای بهره‌مند خواهند شد. ضمن اینکه استفاده از سامانه باربرگ و پرداخت آن در حال حاضر اجباری نیست.
منبع: ایسنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.