یزد - نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه بخوان، حفظ کن و نمره بگیر پایه سیستم آموزشی ایران است گفت: این سیستم در ایران نیازمند تحولی عظیم است

سیستم آموزشی ایران نیازمند تحولی عظیم است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از دفتر نماینده ولی فقیه در استان یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی با تاکید بر اینکه سیستم آموزشی ایران نیازمند تحولی عظیم است اظهار داشت: سبکی که امروز ما در آموزش و پرورش داریم، سبک ۱۰۰ سال گذشته‌ای است که انگلیسی‌ها به ما تحمیل کرده‌اند.

وی افزود: اساس این سبک بر این پایه استوار است که ما نتوانیم به صورت کامل نیازهایمان را برطرف کنیم و همیشه برای تامین نیازهای اصلی و اساسی خود با مشکل مواجه باشیم.

ناصری تصریح کرد: بر اساس این سبک، دانش آموزان ما از دو موضوع اساسی در آموزش بی‌بهره شدند که این دو موضوع تفکر و تعقل هستند و در ایران آموزش بر این اساس استوار شده که به دانش‌آموز می‌گوییم بخوان، حفظ کن و نمره‌بگیر، این سبک یعنی هرچه که به ما گفتند قبول کن و هیچ تفکری در ارتباط با آن نداشته باشیم.

امام جمعه یزد گفت: این موضوع در حالی است که سبک آموزشی باید بر اساس بخوان، فکر کن، تدبر کن، خلاقیت داشته باش و نوآوری کن استوار باشد، اگر این سبک در آموزش ما وجود داشته باشد قطعا بسیاری از مشکلات کشور برطرف می‌شود

وی با بیان اینکه بسیاری از صنایع در کشور ما با مشکل عدم وجود خلاقیت و نوآوری روبرو هستند ادامه داد: دانش آموز ما باید بخواند ولی هر آنچه که می‌خواند را فکر کند، ولی متاسفانه ما کلاس فکر برای هیچ یک از سال‌های آموزش کودکانمان نمی‌گذاریم.

نماینده ولی فقیه در استان یزد یکی از صنایعی که به صورت جدی با مشکل خلاقیت و نوآوری روبروست را صنعت خودروسازی دانست و گفت: نمونه بارز عدم وجود نوآوری در این صنعت، پیکان است که ۵۰ سال در ایران تولید شد ولی حتی دسته باز کردن در خودرو هم تغییر نکرده بود.

ناصری یزدی خاطرنشان ساخت: در سایر عرصه‌های این چنین صنایعی هم نبود خلاقیت  و نوآوری و عدم اتکا به ظرفیت‌های داخلی سبب شده که مشکلاتی در عرصه صنعت کشور به وجود آید.

امام جمعه یزد با بیان اینکه این مشکل به واسطه سیستم آموزشی ایران است تصریح کرد: سیستم آموزشی ما باید به گونه‌ای باشد که تحول، نوآوری و خلاقیت را با تفکر و تعقل به فارغ‌التحصیلان ما آموزش داده باشد .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.