وزیر خارجه عمان، گفت که این کشور از طرح «حسن روحانی»، رئیس‌جمهوری ایران، موسوم به «ابتکار صلح هرمز» استقبال می‌کند به این شرط که این طرح مبتنی بر ایجاد «ثبات» باشد.

بن علوی: به طرح صلح هرمز می‌پیوندیم

قدس آنلاین: به گزارش پایگاه اینترنتی المانیتور، «یوسف بن علوی»، وزیر خارجه عمان در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل عنوان کرد که کشورش در زمینه بحران فعلی در منطقه نقش تسهیل‌کننده را برعهده دارد نه میانجی. وی گفت: «نقش ما میانجی‌گری نیست. ما نقش تسهیل‌کننده را برای خود برگزیده‌ایم.»

وی تأکید کرد کشورش از طرح «حسن روحانی»، رئیس‌جمهوری ایران، موسوم به «ابتکار صلح هرمز» استقبال می‌کند به این شرط که این طرح مبتنی بر ایجاد «ثبات» باشد. 

بن علوی در پاسخ به نقش عمان در مقوله یمن عنوان کرد: «ما در زمینه تسهیل تلاش‌ها برای گفت‌وگو میان طرفین عمل می‌کنیم. همچنین از تلاش‌های مارتین گریفیث، نماینده سازمان ملل در امور یمن، برای گفت‌وگو با طرف‌های درگیر در عمان حمایت می‌کنیم».

وی همچنین در زمینه محاصره اقتصادی قطر از سوی کشورهای امارات عربی، مصر، بحرین و عربستان سعودی گفت: «در حال حاضر، نشانه‌ای دال بر این‌که اعضای شورای همکاری خلیج فارس علاقه‌ای به آشتی داشته باشند به چشم نمی‌خورد. آشتی البته بهتر است... آنان باید لااقل تلاش کنند اختلاف‌هایشان را به وقت دیگری موکول کنند.»

بن علوی همچنین در رابطه با طرح این کشور برای تاسیس سفارت در رام‌الله و امکان برقراری روابط با رژیم صهیونیستی در صورت شکل گرفتن صلح میان اسرائیل و فلسطین گفت: «باید دید چه پیش می‌آید. تمام گزینه‌ها اکنون روی میز قرار دارد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری ایلنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.