خراسان شمالی- استاندار خراسان شمالی گفت: هشدارهای سازمان هواشناسی برای تمامی دستگاه های اجرایی از اهمیت بالایی برخوردار است لذا رفع نداشته های این سازمان هم مربوط به تمامی ادارات است.

رفع نداشته های هواشناسی مربوط به تمامی ادارات است

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، دکتر محمد علی شجاعی ضمن بازدید از سازمان هواشناسی استان در جلسه ارائه گزارش در خصوص بررسی موانع و ارائه پیشنهادات قابل پیگیری در توسعه هواشناسی استان اظهار داشت:همراهی مجموعه سازمان هواشناسی در سیل اخیر سالجاری قابل تقدیر است.

وی افزود: اعتقاد به بحث کارشناسی حوزه هواشناسی،تشکیل جلسات مستمر و اعتماد به گزارش های این سازمان موجب شد تا سیل به خوبی مدیریت و مهار شود و خسارات آن کاهش یابد.

شجاعی تصریح کرد: امروزه بحث هواشناسی،داده ها،مراکز هواشناسی،علم و تکنولوژی از مباحث بااهمیت است که بدون شک بحث وقوع سیل و بحران های آن با وجود همین داده های هواشناسی میسر شد.

وی تصریح کرد: هرچه تجهیزات این سازمان به روزتر باشد عملیات و ماموریت های آنان جامع تر خواهد بود و باید بخش مهم نداشته های این سازمان از جمله تبدیل ایستگاه های سنتی به مدرن و تجهیز ایستگاه های هواشناسی در دستور کار قرار گیرد.

شجاعی بر ارتقای سطح آگاهی های مردم در زمان بحران تاکید کرد و افزود: با برگزاری دوره های آموزشی برای فرمانداری ها و دهیاری ها می توان سطح آگاهی های مردم را افزایش داد زیرا به هر میزان که این آگاهی ها افزایش یابد حضور مستقیم مدیران در جبران بلایا کاهش می یابد.

استاندار خراسان شمالی گفت: با توجه به شروع فصل بارندگی ها باید اطلاع رسانی های لازم به کشاورزان و روستاییان به صورت مستمر انجام شود. محمدعلی شجاعی تصریح کرد: نداشته های حوزه سازمان هواشناسی استان را هم در سطح ملی و هم استانی مورد پیگیری قرار خواهیم داد.

در ادامه این نشست پس از اظهارات کارشناسان این اداراه کل ، مدیرکل هواشناسی استان گفت:در طول تاریخ ۵۰ ساله این سازمان این نخستین بار است که نماینده عالی دولت جهت بازدید از این سازمان حضور یافته اند که این موضوع نشان دهنده عنایت ویژه استاندار خراسان شمالی است که امیدواریم ما نیز پاسخگو نیازهای شما در حوزه های مختلف این سازمان باشیم.

بیجندی تصریح کرد:مسیر فرماندهی استاندار خراسان شمالی با درایت و تدبیر در موضوع سیل بسیار بااهمیت است زیرا به بهترین شکل ممکن رقم خورد.

وی خاطرنشان کرد: با تدابیر استاندار در بحث وقوع سیل در ابتدای سالجاری ،خراسان شمالی جزو پنج استان کشور بود که مورد تقدیر وزیر کشور قرار گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.