تیم ملی والیبال ایران در دهمین دیدار خود در جام جهانی در شرایطی که می‌توانست برنده دیدار با ایتالیا لقب بگیرد، بازی را به حریف خود واگذار کرد.

تیم ملی والیبال ایران مقابل ایتالیا شکست خورد

قدس آنلاین؛ تیم‌ ملی والیبال ایران در روز دهم جام جهانی ۲۰۱۹ ژاپن از ساعت ۹:۳۰ صبح امروز به مصاف ایتالیا رفتند و با نتیجه ۳ بر ۲ شکست خورد. ایران در حالی ست‌های اول و دوم را به سود خود پایان داد که از حریف خود عقب بود و در ست چهارم در حالی باخت که از حریف پیش بود. در نهایت دو کامبک ایران در دو ست اول و دوم نتیجه نداد و بازگشت ایتالیایی‌ها در سه ست بعدی باعث پیروزی آنها شد.

تیم ایران در بازی مقابل ایتالیا با ترکیب سعید معروف،‌ امیر غفور، میلاد عبادی‌پور، امیرحسین اسفندیار،‌ علی شفیعی، علی اصغر مجرد و محمدرضا مؤذن (لیبرو) وارد زمین شد تا ایگور کولاکوویچ، سرمربی تیم ملی والیبال ایران، ترکیب جدیدی از بازیکنان را مورد آزمایش قرار دهد.

تیم ایتالیا در این بازی با اسپک‌های خود امتیاز می‌گرفت و ایران نیز در دفاع روی تور و سرویس، عملکرد خوبی داشت. امتیازات دو تیم نزدیک به هم پیش می‌رفت و تغییر قابل ذکر تیم ایران، حضور پوریا فیاضی به جای امیرحسین اسفندیار بود. امتیازات حساس ست اول نصیب ایتالیا شد اما اواخر این ست ایران در اسپک‌ها بهتر عمل کرد و در نهایت نتیجه را ۲۷ بر ۲۵ به سود خود خاتمه داد.

تیم ملی والیبال ایران تا پایان ست اول، ۱۹ امتیاز از اسپک، ۲ امتیاز از دفاع روی تور، ۳ پوئن‌سرویس و ۳ امتیاز از اشتباهات حریف کسب کرد و در مقابل ایتالیا نیز ۱۸ امتیاز از اسپک، ۲ امتیاز از دفاع روی تور، یک پوئن‌سرویس و ۴ امتیاز از اشتباهات بازیکنان ایران به دست آورد. تا پایان این ست،‌ میلاد عبادی‌پور ۸ و امیر غفور ۶ امتیاز برای ایران کسب کردند.

ست دوم با سرویس‌های خوب میلاد عبادی‌پور آغاز شد. روحیه بازیکنان و نحوه بازی آنها در زمین نسبت به روز گذشته، کاملاً تغییر کرده بود و مشخص بود با ذهنی راحت‌تر مقابل ایتالیا به میدان رفته‌اند. اختلاف امتیازات اگرچه هیچوقت زیاد نشد اما ایتالیا ۲۲ بر ۱۹ توانست پیش بیفتند. بازیکنان ایران با چند رالی بدون اشتباه بازی برگشتند و نتیجه ۲۲ بر ۲۲ مساوی شد. خطای تور پوریا فیاضی امتیاز ۲۴ را ایتالیا داد. دو دفاع روی تور خوب توسط بازیکنان ایران، نتیجه را در امتیاز ۲۴ مساوی کرد و سپس ایران را ۲۵ بر ۲۴ پیش انداخت. ایران در نهایت با سرویس و اسپک‌های موثرتر ۲۹ بر ۲۷  برنده شد.

تیم ملی والیبال ایران تا پایان ست دوم، ۳۷ امتیاز از اسپک، ۵ امتیاز از دفاع روی تور، ۶ پوئن‌ سرویس و ۸ امتیاز از اشتباهات حریف به دست آورد و در مقابل ایتالیا نیز ۳۶ امتیاز از اسپک، ۳ امتیاز از دفاع روی تور، ۳ پوئن‌ سرویس و ۱۰ امتیاز از اشتباهات بازیکنان ایران کسب کرد. تا پایان این ست،‌ میلاد عبادی‌پور ۱۵ و امیر غفور ۱۱ امتیاز برای ایران کسب کردند.

دریافت‌های خوبی که به دست سعید معروف در این بازی می‌رسید، دست او را در انتخاب مهاجمان و استفاده از پاس‌های متنوع باز گذاشته بود. سرمربی ایتالیا یک بار در امتیاز ۱۰ بر ۶ و یک بار دیگر در امتیاز ۱۳ بر ۸ به سود ایران، تقاضای وقت استراحت کرد ولی روحیه بالا و به دنبال آن عملکرد خوب بازیکنان ایران به ویژه در اسپک و توپگیری، سودی برای آتزوری نداشت. با زیاد شدن اختلاف امتیازات، بازیکنان ایران کمی بازی را رها کردند و نتیجه ۱۹ بر ۱۷ شد. سرویس بدون بازگشت تیم ایتالیا، نتیجه را در امتیاز ۲۱ و سپس ۲۳ و ۲۴ مساوی کرد. ایتالیا با طولانی شدن بازی و وقفه‌ای که در ست سوم به خاطر ویدئو چک ایجاد کرد توانست ۳۰ بر ۲۸ برنده شود.

ایران تا پایان ست سوم، ۵۷ امتیاز از اسپک، ۶ امتیاز از دفاع روی تور، ۶ پوئن‌ سرویس و ۱۵ امتیاز از اشتباهات حریف به دست آورد و در مقابل ایتالیا نیز ۵۷ امتیاز از اسپک، ۴ امتیاز از دفاع روی تور، ۶ پوئن‌ سرویس و ۱۴ امتیاز از اشتباهات بازیکنان ایران کسب کرد. تا پایان این ست،‌ میلاد عبادی‌پور ۲۲ و امیر غفور ۱۴ امتیاز برای ایران کسب کردند.

ست چهارم بازی، جریان کاملاً متفاوتی با ست‌های قبل داشت و ایتالیا با استفاده از تنها نقطه برتری خود یعنی اسپک از همان ابتدای ست پیش افتاد. بازیکنان ایران پس از پیروزی در ۲ ست اول و دوم مقابل ایتالیا، خود را برنده یک بازی آسان می‌دانستند و همین ذهنیت باعث شد در ست سوم که از حریف پیش بودند، مغلوب شوند. مصدومیت امیرحسین اسفندیار از ناحیه کتف چپ و خروج او از بازی،‌ شرایط ایران را در ست چهارم، بدتر کرد. نتیجه این ست ۲۵ بر ۱۷ برای ایتالیا بود.

تیم ملی تا پایان ست چهارم، ۶۶ امتیاز از اسپک، ۹ امتیاز از دفاع روی تور، ۷ پوئن‌ سرویس و ۱۹ امتیاز از اشتباهات حریف به دست آوردند و در مقابل ایتالیا نیز ۷۲ امتیاز از اسپک، ۸ امتیاز از دفاع روی تور، ۷ پوئن‌ سرویس و ۱۹ امتیاز از اشتباهات بازیکنان ایران کسب کردند. تا پایان این ست،‌ میلاد عبادی‌پور ۲۲ و امیر غفور ۱۵ امتیاز برای ایران کسب کردند.

ست پنجم با برتری تیم ایتالیا آغاز شد ولی ایران توانست،‌ امتیازات از دست رفته را جبران کند و نتیجه در امتیاز ۱۰ و سپس ۱۱ مساوی شد. دو تیم پا به پای هم امتیاز می‌گرفتند. امتیاز ۱۵ با سرویس بدون بازگشت گابریله نلی برای ایتالیا به دست آمد و ایران در نهایت ۱۵ بر ۱۳ و ۳ بر ۲ شکست خورد.

تیم ملی والیبال ایران در بازی بعدی و آخر خود ار ساعت ۷ فردا سه‌شنبه به مصاف لهستان می‌رود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.