مدیر جهاد کشاورزی گناباد گفت: کاهش قیمت زعفران طی چند ماه گذشته تنگناهای زعفران کاران این شهرستان را افزایش داده و موجب کاهش شدید نقدینگی آنان شده است.

کاهش قیمت زعفران کشاورزان گنابادی را متضرر کرد

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا حسین زاده افزود: قیمت خرید هر مثقال زعفران از کشاورزان طی سه ماه گذشته از بیش از  ۵۰۰ هزار ریال هم اکنون به ۳۸۰ هزار ریال کاهش یافته که این امر با توجه به افزایش تورم بخش‌های مختلف و مواد اولیه، مشکلات کشاورزان برای تامین نقدینگی خرید موادی مانند کود و مواد آلی را افزایش داده است.

وی ضمن تاکید بر لزوم حمایت از کشاورزان و زعفران کاران گنابادی از طریق پرداخت تسهیلات ادامه داد: پیگیری‌هایی بدین منظور در دست اقدام است که توجه بیشتر دست اندرکاران را می طلبد.

مدیر جهاد کشاورزی گناباد گفت: سه هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی گناباد طی امسال زیر کشت زعفران رفته است و پیش بینی می شود ۱۲ تن زعفران در این شهرستان برداشت شود.

حسین زاده افزود: به دلیل بارندگی های خوب در ابتدای امسال و افزایش آبدهی قنوات مشکلی برای آبیاری مزارع زعفران وجود ندارد.

قیمت هرکیلوگرم زعفران که آبان ماه سال گذشته بین ۱۵ تا ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزارتومان بود، به دلایلی از جمله کاهش تقاضا در بازارهای داخلی و خارجی به هشت میلیون و ۵۰۰ هزار تومان کاهش یافت.

۸۰ درصد زعفران کشور در خراسان رضوی تولید می شود و از این میان گناباد با سطح زیر کشت سه هزار و ۵۰۰ هکتاری و تولید سالانه ۱۵ تن زعفران دومین شهرستان این استان در این حوزه محسوب می شود.

شهرستان  گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.