مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت: این استان در رشته‌های ورزش‌های همگانی، روستایی و عشایری در سطح کشور رتبه نخست را دارد.

رتبه نخست خراسان رضوی در ورزش همگانی و عشایری در کشور

به گزارش قدس انلاین، فرزاد فتاحی مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی در نشست تشکیل مجمع خیران ورزشیار و شورای راهبردی ورزش نیشابور،  رتبه استان در المپیاد استعدادهای ورزشی کشور را نیز دوم اعلام کرد و گفت: نیشابور اگر به تنهایی به عنوان یک استان در این رقابت‌ها شرکت می‌کرد با ۱۷ مدالی که ورزشگاران نیشابوری کسب کردند رتبه ششم یا هفتم کشور را می‌داشت.

او تصریح کرد: امسال اجرای ۹۰ طرح ورزشی در خراسان رضوی هدف‌گذاری شده که تا آخر سال اجرایی خواهد شد و برخی از مشکلات سرانه ورزشی استان نیز حل می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان  استان گفت: پارسال ۱۵۰ خانه ورزش روستایی در سطح استان ساخته شد. طی امسال تاکنون نیز این آمار ۶۰ مورد بوده و تا آخر سال به ۱۵۰ خانه ورزش روستایی خواهدی رسید.

 فتاحی بر اهمیت حضور خیران در حوزه ورزش تاکید کرد و افزود: امروزه کمک کردن به ورزش کمتر از ساخت مسجد، مرکز بهداشت و مدرسه نیست.

او تصریح کرد: سازمان بازرسی از هیات‌های ورزشی خواسته تا شفافیت مالی داشته باشند و هیات‌ها نیز باید درآمدهایی را که از سالن‌های ورزشی در اختیارشان کسب و اعتباراتی را که از اداره ورزش و جوانان دریافت می‌کنند به طور شفاف برای حسابرسی آماده نمایند.

مدیرکل ورزش و جوانان با اشاره به هشت طرح ورزشی در حال اجرا در نیشابور، گفت: ساخت استخر انقلاب با مشارکت مجتمع فولاد خراسان و سالن صخره‌نوردی انقلاب می‌تواند مشکل مکان این دو رشته را در نیشابور حل کند.

فتاحی ادامه داد: در مشهد حتی سالن دو هزار نفره برای بازی‌های لیگ برتر نداریم، ولی در نیشابور چندین سال از جمله با گنجایش چهار هزار نفره وجود دارد که امیدواریم در آینده شاهد استفاده بهتر از این ظرفیت و حضور تیم‌های شهرستان در سطح مسابقات سطح اول کشور باشیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.