معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی از اختصاص ۲۰۰ هکتار زمین در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی برای شرکت های دانش بنیان خبر داد.

اختصاص ۲۰۰ هکتار زمین برای شرکت های دانش بنیان در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری خراسان رضوی با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و جمعی از مدیران و مسؤولان استانی در سالن جلسات استانداری خراسان رضوی برگزار شد.

در ادامه این جلسه معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی به رونمایی از داروهای دام و شرکت فرآوری برتر و کارخانه نوآوری مشهد اشاره کرد و گفت: خراسان رضوی را به ۱۲ منطقه با عنوان الگوی مثلث اقتصادی و فرهنگی  تقسیم کردیم تا بتوانیم توسعه استان را در مناطق محروم و روستاها نیز داشته باشیم.

علی رسولیان با بیان اینکه تاکنون ۱۰۲ معین اقتصادی در استان مشخص شده اند، تصریح کرد: مجمومه گزارشی که از این معین های اقتصادی رسیده است این است که تفاهم نامه ها را مسؤولان مختلف امضا کرده‌اند و معین‌های بخش عمده استان مشخص شده است.

وی با بیان اینکه در حوزه اقتصادی استان طبق برنامه ششم باید ۱۲ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری داشته باشیم، اظهار کرد: خوشبختانه نرخ بیکاری ما به ۹ درصد رسیده و تولیدات استان ۵۰ درصد رشد وسهم سوغاتی داخلی افزایش داشته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی  به ۱۸ طرح سرمایه گذاری خارجی ثبت شده است اشاره کرد و گفت: پروژه های زیادی وجود دارد که سرمایه گذاران خارجی دارد، اما چون ثبت نشده آماری از تعداد آنها در دست نیست.

رسولیان تصریح کرد: در ذیل کارگروه اقتصاد و سرمایه گذاری در کریدور علم و فناوری در استان شرکت های عضو را مشخص کردیم و آمادگی این را داریم که آن را با محوریت بخش خصوصی انجام دهیم.

وی از اختصاص ۲۰۰ هکتار زمین در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی برای شرکت های دانش بنیان خبر داد.

وجود ۲۸۰ شرکت دانش بنیان در خراسان رضوی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه خراسان رضوی دارای ویژگی‌های منحصر به فردی در صنعت و تجارت است، گفت: به خصوص با هم‌مرز بودن  با دو کشور افغانستان و ترکمنستان همراه با تلفیقی که در ظرفیت نخبگان و دانشگاهیان در استان اتفاق افتاده شاهد رشد و اتفاقات خوبی در حوزه شرکت‌های دانش بینان و فناوری هستیم.

حسن جعفری بیان کرد: امید است با اقداماتی که در این خصوص صورت می گیرد این شرکت ها که در استان تعدادشان ۲۸۰ شرکت است را بتوانیم با رشد هر چه بیشتر به رتبه اول در حوزه شرکت‌های دانش بنیان در کشور برسانیم.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.