حجت الاسلام و المسلمین نصرالله پژمان‌فر گفت: امروز وقتی مردم رفتار، گفتار وعملکرد برخی از نمایندگان خود را در طول چهار سال گذشته مرور می‌کنند و هنگامی که در برابر پنهان کاری‌ها، بازی‌های سیاسی و جناحی و عدم شفافیت در مسائل مالی قرار می‌گیرند، نه تنها اعتماد خود را به نمایندگان و مسؤولان از دست می‌دهند بلکه نسبت به انتخاب نمایندگان خود ناامید و دلسرد می‌شوند.

برخی جریانهای سیاسی با  فضاسازی‌، افرادی را معرفی می‌کنند که در شأن نمایندگی مردم نیستند

حجت الاسلام والمسلمین نصرالله پژمان‌فر عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با قدس آنلاین گفت: اعتماد بین مردم و مسؤولان مقوله مهمی در امر سازندگی جامعه به شمار می‌رود. مسأله‌ای که متأسفانه درعدم شفافیت برخی از نمایندگان مجلس و دولتمردان حواشی بسیار زیان آوری بر جامعه وارد کرده است. پیداست که با توسل به فضا سازی و جو روانی نمی‌توان فرآیند اعتماد سازی را در جامعه نهادینه کرد چرا که تعامل بین مردم و وکلایشان براساس مشاهدات و عامل بودن ایجاد می‌شود. تا زمانی که نمایندگان درگیر و دار مسائل سیاسی وظیفه ذاتی خود در پیگیری مسائل و مشکلات جامعه را به دست فراموشی بسپارند نمی‌توان خواستار افزایش اعتماد مردم به آنها شد.

وی دراین باره افزود: اعتماد مؤلفه‌ای بدون پشتوانه نیست که یک شبه ایجاد شود و مردم نیز در مدت نمایندگی وکلایشان بدون کمترین مطالبه‌ای همچنان به نماینده خود اعتماد داشته باشند. اعتماد واقعی وقتی صورت می‌گیرد که رفتار نمایندگان مجلس با شعارهای داده شده، منطبق باشد و نماینده دغدغه‌ای غیر از رسیدگی به امور مردمی نداشته باشد. امروز وقتی مردم رفتار، گفتار و عملکرد برخی از نمایندگان خود را در طول چهار سال گذشته مرور می‌کنند و هنگامی که در برابر پنهان کاری‌ها، بازی‌های سیاسی و جناحی و عدم شفافیت و مسائل مالی غیر قابل باوری قرار می‌گیرند که با روح نمایندگی مردم سازگار نیست، نه تنها اعتماد خود را به نمایندگان و مسؤولان از دست می‌دهند بلکه نسبت به انتخاب نمایندگان خود ناامید و دلسرد می‌شوند.

 نماینده مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: به همین دلیل است که گاهی بیش از هفتاد درصد نمایندگان مجلس در دور بعدی رأی نمی‌آورند و تعداد محدودی باقی می‌ماند و اکثریت نمایندگان پیشین از چرخه خارج می‌شوند. این مسأله ناشی ازعدم شکل گیری ارتباط واقعی بین مردم و وکلای آنهاست که برنامه ریزی دقیقی برای ارتباط ملموس و مؤثرتر با مردم پیش بینی نشده است. قطعاً نمایندگان مجلس شورای اسلامی در چنین وضعیتی نمی‌توانند انتظارداشته باشند مردم بار دیگر به آنها اعتماد کنند چرا که توقع نابجایی است.

 حجت الاسلام والمسلمین پژمان‌فر گفت: از سوی دیگر متأسفانه در انتخاب‌ها دیده شده برخی جریانهای سیاسی با  فضاسازی‌های خاص افرادی را به عنوان نماینده به مردم معرفی می‌کنند که به هیچ وجه در شأن نمایندگی مردم نیستند لذا مردم را از چاله به چاه می‌اندازند و یک بار دیگر مسیر بی اعتمادی مردم به نمایندگان و مسؤولان را هموارتر می‌کنند.در حالی که انتظار می‌رود نمایندگان مردم رویکردی غیر از شفاف سازی نداشته باشند، متأسفانه برخی از نمایندگان و مدافعان جریانهای سیاسی دائما موج آفرینی می‌کنند وبا توسل به رسانه‌های خود درصدد ایجاد امید و اعتماد کاذب در مردم هستند در حالی که شعارهای مطرح شده پایدار و واقعی نیست.

وی خاطر نشان کرد: امروز مهمترین مشکل مردم مسائل معیشتی است و جریانهای سیاسی باید حل مسائل اقتصادی را در اولویت قرار دهند و ذهن مردم را به سمت مسائل سطحی که دغدغه عموم مردم نیست منحرف نکنند تا رأی کسب کنند.  از سوی دیگر مردم نیز باید به این موضوع توجه داشته باشند که عملکرد افراد و جریانهای سیاسی باید ملاک انتخاب باشد. اگر عملکرد مسؤولان در مسائل اقتصادی غیر شفاف است و مشکلات معیشتی تنها به مردم تحمیل شده قطعاً رأی دادن به این افراد به صلاح جامعه نیست.

 نصرالله پژمانفر در پایان گفت: سؤال حقیقی مردم از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و دولتمردان حل مسائل معیشتی و اشتغال باید باشد. موضوعی که هیچ انحرافی درآن نباید پذیرفته شود، اگر معیارانتخاب مردم عملگرایی مسوولین باشد؛  فضاسازیهای سیاسی و جوسازیهای رسانه‌ای نمی‌تواند مانع انتخاب نماینده‌ای مردمی شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.