فرماندهی عملیات مشترک عراق تهدید کرد که با خرابکاران به عنوان تروریست برخورد خواهد کرد.

 عملیات مشترک عراق: با خرابکاران به عنوان تروریست برخورد می‌کنیم

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، فرماندهی عملیات مشترک بغداد در بیانیه خود گفت: با خرابکارانی که دارایی های عمومی را آتش می زنند، به عنوان تروریست برخورد خواهد شد.

این بیانیه تصریح کرد: در حالی که عراق شاهد برگزاری تظاهرات برای درخواست حقوقی است که قانون اساسی عراق تضمین کرده است، برخی از این تظاهرات سوء استفاده کرده و اقدام به قتل شهروندان و زخمی کردن دیگران و آتش زدن دارایی های عمومی و خصوصی و غارت آن کردند لذا همه نیروهای دلاور امنیتی با این خرابکاران مجرم با قاطعیت مطابق قانون مبارزه با تروریسم برخورد خواهد کرد. این رفتارها غیرقانونی جنایتی است که باید فوری و به صورت میدانی با آن برخورد شود.

این بیانیه افزود: همانطور که درباره برهم زدن امنیت شهروندان هشدار دادیم، اقدامات قاطعی علیه کسانی که نسبتی با تظاهرکنندگان مسالمت آمیز ندارند، صورت خواهد گرفت. ما از تظاهرکنندگان می خواهیم که این افراد خرابکار را معرفی و اجازه ندهند که در صفوف آنها نفوذ کنند. دستگاهای امنیتی همانطور که به ملت عراق وعده داده است، شمشیری قاطع علیه تروریسم و جنایتکاران خواهد بود.

.این بیانیه در حالی صورت میگیرد که وزارت کشور عراق اعلام کرد گروههایی اقدام به آتش زدن مقرهای احزاب و برخی ادارات دولتی در استانها کردند

دستگاه قضایی: تظاهرات مسالمت آمیز حق مردم است

شورای عالی قضایی عراق بر حق تظاهرات مسالمت آمیز براساس قانون اساسی تاکید کرد.

شورای عالی قضایی عراق در بیانیه خود از دستگاههای امنیتی خواست تا وظیفه خود در دفاع از تظاهرکنندگان مسالمت آمیز را ایفا کرده و به آنها تعرضی صورت نگیرد و از دارایی های عمومی و خصوصی و مقرهای احزاب حفاظت کنند.

گردانهای حزب الله: مرجعیت درباره هرج و مرج هشدار داده بود

گردان های حزب الله عراق درباره حوادث دیروز این کشور گفت: آنچه روی داد، تاکیدی بر هشدار مرجعیت درباره وجود طرف های خارجی است که در تلاش برای اشاعه هرج و مرج هستند.

این گردانها افزود: ما بر لزوم احتیاط و هوشیاری درقبال مزدوران محور شرارت صهیونیستی – آمریکایی – سعودی و سوء استفاده از تظاهرات تاکید کردیم.

گردانهای حزب الله تصریح کرد: ما از نیروهای امنیتی می خواهیم که مجرمان را شناسایی و بازخواست کرده و در برابر کسانی که بدنبال منحرف کردن تظاهرات هستند، بایستند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/ 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.