چوئه ریونگ هائه، رییس پارلمان کره شمالی، آمریکا را به نقض توافقات حاصله در مذاکرات با کشورش متهم کرد.

کره شمالی آمریکا را به نقض توافقات حاصله متهم کرد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، امروز در دومین روز برگزاری هجدهمین اجلاس سران و نخست وزیران کشورهای عضو جنبش غیرمتعهدها در باکو، رییس پارلمان کره شمالی سیاست‌های آمریکا را در منطقه مورد انتقاد شدید قرار داد و گفت: پس از دیدار ماه ژوئن سال جاری رهبران آمریکا و کره شمالی، مذاکرات دوجانبه باز هم متوقف شده و متاسفانه تنش در شبه جزیره کره بیش از پیش افزایش می‌یابد.

وی علت توقف مذاکرات و افزایش تنش در منطقه را مربوط به سیاست‌های آمریکا دانست و گفت: واشنگتن باید از سیاست‌های نسنجیده فعلی خود منصرف شود و رویکردهای جدیدی را در پیش بگیرد.

رییس پارلمان کره شمالی افزود: متاسفانه در حال حاضر شاهد انصراف آمریکا از سیاست‌های خصمانه علیه کشورمان نیستیم و در این مدت گذشته ابتکارات متعدد کره شمالی بدون پاسخ مانده و شرکای ما هم از این وضعیت مایوس شدند.

هائه با اشاره به این که دشمنی آمریکا علیه مردم کره شمالی همچنان ادامه دارد، گفت: بر این باور هستیم که رهبری کره جنوبی باید در راستای برقراری صلح در شبه جزیره کره تلاش کند.

وی افزود: ما نمی‌خواهیم تا جنگ در منطقه روی دهد و جنبش غیرمتعهدها نیز باید در راستای حفظ صلح تلاش کند و اعضای این جنبش باید موضع یکپارچه‌ای به نمایش گذاشته و هرگونه مظاهر تجاوز را محکوم کنند.

رییس پارلمان کره شمالی با اشاره به این که کره شمالی این اجلاس سران و نخست وزیران کشورهای عضو جنبش غیرمتعهدها را رویداد مهم می‌داند، گفت: ما مبارزه علیه هرگونه مظاهر تجاوز نظامی را ضروری می‌دانیم و کره شمالی از سیاست مستقل خود هرگز منصرف نخواهد شد و در برابر سیاست‌های هژمونی و توسعه طلبی برخی کشورها عقب نشینی نخواهیم کرد.

رییس پارلمان کره شمالی جنبش غیرمتعهدها را ابزاری قوی علیه امپرالیسم توصیف کرد و فعالیت این جنبش را قابل تقدیر خواند.

هائه افزود: این جنبش تاسیس شده در دوران جنگ سرد، توسعه کشورها را ترویج می‌کند و شرایط فعلی جهان نیز شبیه مراحل نخست دوران جنگ سرد است و در حال حاضر شاهد رویاروی شرق و غرب هستیم. این جنبش در چنین شرایطی باید در راستای برقراری سیاست عادلانه بین المللی و رفع یکجانبه گرایی تلاش کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.