مدیر آمار و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تا پایان آبان ماه سیستم نسخه پیچی و نسخه نویسی داروخانه ها و کلینک های درمانی سطح شهر مشهد به مرحله اجرایی خواهد رسید.

تکمیل طرح نسخه پیچی الکترونیک تا پایان آبان ماه در مشهد
به گزارش  قدس آنلاین ، ساداتی مدیر آمار و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: خوشبختانه دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این حوزه پیشرو است و توانسته نظام ارجاع را به صورت کامل اجرایی کند و در حال حاضر نیز حدود ۴۰ مطب خصوصی و ۹ کلینیک سامانه نسخه نویسی را نصب کرده و از آن استفاده می‌کنند.

او تصریح کرد: این چرخه اطلاعات در کشور از سطح یک، سطح دو، کلینیک و داروخانه به صورت کامل وارد سیستم الکترونیکی شده که سهم مشهد ازاین سیستم تاکنون چهار داروخانه در سطح شهر بوده است.

مدیر آمار وفناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه برای اولین بار در کشور نسخه پیچی در بخش خصوصی در یک دانشگاه به اتمام رسید، گفت: پرونده الکترونیک سلامت شامل فازهایی است که از نظام ارجاع شروع شد و نسخه نویسی، نسخه پیچی و ارسال اسناد الکترونیکی به بیمه سایر مراحل آن است که دانشگاه علوم پزشکی مشهد این کار را به صورت پایلوت در بیمارستان‌های امام رضا (ع)، قائم (عج) و هاشمی نژاد انجام می‌دهد تا ارسال اسناد به بیمه‌ها به صورت الکترونیکی اجرایی شود.

ساداتی با بیان اینکه بعد از این مرحله موضوع پزشک خانواده در دستور کار قرار می‌گیرد، افزود: پایه اصلی نظام ارجاع در تمام دنیا بحث پزشک خانواده است،بنابراین بعد از طی این مراحل موضوع پزشک خانواده به صورت فعال در کشور اجرا می‌شود.

او تصریح کرد: مهاجرت از روش‌های سنتی آمار به روش‌های الکترونیکی در دستور کار قرار گرفته است تا از بحث ثبت آماردستی به سمت آمار ثبتی برویم.

مدیر آمار وفناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه دریافت آمارهای مورد نیاز دانشگاه از سامانه‌ها نیازمند اقداماتی است، گفت: اولین مرحله آموزش پرسنل و دوم هوشمند سازی این سامانه‌ها است که اگر دیتای ورودی با خطا و مشکلی روبرو بود تشخیص دهند و آماری که در نهایت می‌گیریم آمار صحیح و قابل استنادی باشد؛ ضرورت این امر از آنجا نشات می‌گیرد که قطعا مدیران ارشد دانشگاه برای تصمیم گیری نیاز به اطلاعاتی دارند و وظیفه ذاتی کارشناس آمار تصمیم سازی برای گرفتن تصمیم درست در یک سازمان است.
باشگاه خبرنگاران
انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.