پژوهشگران دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد موفق به طراحی و ساخت ماده رمینرالیزه کننده و ضدپوسیدگی دندان برای نخستین بار در کشور شدند.

تولید ماده رمینرالیزه کننده و ضدپوسیدگی دندان

به گزارش قدس آنلاین، عضو مرکز تحقیقات مواد دندانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: این پژوهشگران موفق به معرفی روشی جدید و ارزان به منظور استخراج کازئین فسفوپپتید به عنوان ماده اولیه تولید کازئین فسفوپپتیدآمورفوس کلسیم فسفات(CPP-ACP)  شدند.

دکتر حسین باقری خاطرنشان کرد: کازئین فسفوپپتید (CPP) با مهار کلسیم فسفات در pH  غیر اسیدی در حالت آمورف و اتصال به پلاک دندانی، به عنوان منبعی فوق اشباع از کلسیم فسفات منجر به افزایش رمینرالیزاسیون و کاهش دمینرالیزاسیون دندان ها در زمان  ایجاد پلاک پوسیدگی زا می شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: وجود این ماده استراتژیک در محصولات خوراکی مانند آدامس و محصولات بهداشتی دهان از جمله خمیردندان های ساخت داخل کشور می تواند نقش مهمی در کاهش قیمت محصولات حاوی این ماده و افزایش قدرت رقابتی خمیردندان های ساخت ایران با محصولات مشابه خارجی و بهره مندی عموم مردم کشورمان از این کالای موثر و ارتقای عدالت در حوزه سلامت را ایفا کند و دارای قابلیت صادراتی با ارزش افزوده بالا محسوب می شود.

این نوآوری در مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به نام دکتر حسین باقری و دکتر عبدالرسول رنگرزی اعضای هیات علمی مراکز تحقیقات مواد دندانی و دندانپزشکی و دکتر فرامرزی و دکتر حجت پناه عضو این تیم تحقیقاتی به ثبت رسیده است.

منبع: صداو سیما

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.