نمایشگاه «خط مهربانی» که گزیده‌ای بر آثار برتر خوشنویسی ایران در حوزه شکسته‌نویسی بود، روز گذشته در میان بازدید تعداد زیادی از بزرگان و چهره‌های فرهنگی هنری کشور در گالری مهرسان افتتاح شد.

نمایشگاه خوشنویسی«خط مهربانی» افتتاح شد

به گزارش قدس آنلاین، گالری مهرسان با نمایش آثاری از بزرگان و زنده‌یادان خوشنویسی درویش عبدالمجید طالقانی، میرزا غلامرضا اصفهانی و علی گلستانه در کنار بزرگان معاصر شکسته‌نویسی ایران محمدحسین عطارچیان، یدالله کابلی خوانساری، محمد حیدری، مجتبی ملک‌زاده و اسرافیل شیرچی کار خود را از روز گذشته آغاز کرد.

در مراسم افتتاحیه این گالری که با میزبانی پردیس فرهنگی هنری مهرسان و حاج علی‌اکبر رفیعیان، متولی این پردیس فرهنگی هنری برگزار شد، محمدجواد حق‌شناس، رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران، مهدی افضلی، مدیرعامل بنیاد رودکی، مجید رجبی‌معمار، مدیرعامل خانه هنرمندان، تورج فرهادی، شهردار منطقه ٦، ابوالفضل رفیع، مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران، مجتبی موسوی، معاون سازمان زیباسازی شهرداری تهران، سیدعباس سجادی، مدیرعامل بنیاد و فرهنگسرای نیاوران، محمود شالویی، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، امیر عبدالحسنی، مدیر هنری، پژوهشگر و مدرس هنر در کنار هنرمندانی چون غلامحسین امیرخانی، محمود دولت‌آبادی، محمدحسین عطارچیان، یدالله کابلی خوانساری، محمد حیدری، اسرافیل شیرچی، حسین محجوبی، علی شیرازی، امیر احمد فلسفی، علی رستمیان، حسام‌الدین سراج، رسول مرادی، حسین پرنیا، سهیل محمودی، عنایت‌الله نظری نوری، محمد فدوی، صداقت جباری، طاهر شیخ الحکمایی، سید محمد فدوی، امیر سماواتی، الهه خاتمی، سوگل مشایخی، سیده صغری حسینی، حسین غلامی، محمد سلمانی، علی سیاه‌قلم، محمد بیک زاده، جواد بختیاری، غلامرضا نامی، مهران مهرنیا و مجید ملانوروزی  حضور داشتند.

در ابتدای این مراسم غلامحسین امیرخانی، گفت: خوشحالم از اینکه اولین نمایشگاه نگارخانه مهرسان به استادان و بزرگان هنر خوشنویسی اختصاص یافت و این رویداد نشان دهنده توجه به هنر ملی و اصیل ایران است.

وی افزود: اینکه آثار ارزشمندی از قدمای خوشنویسی از مجموعه‌های خصوصی به نمایش درآمده و در کنار  آن سرمایه‌های هنر معاصر خوشنویسی هم ارائه شده فرصت مغتنمی را برای تاریخ هنر ایران فراهم آورده است. جای آن است که از برگزارکنندگان این رویداد که فضای حرفه‌ای به فرهنگ و هنر اضافه کردند قدردانی کنم به ویژه جناب عبدالحسینی که مدیریت ایشان در نزد اهالی فرهنگ و هنر زبانزد است.

همچنین حق‌شناس در این مراسم گفت:  خوشحالم که در جمع بزرگان و استادان هنر هستم و این نمایشگاه بسیار عالی را نظاره‌گر هستم. بخش خصوصی در فرهنگ و هنر از مجموعه‌های دولتی جلو افتاده و خدمات ارزشمندی را در این عرصه به جا گذاشته است. این حرکت پردیس فرهنگی هنری مهرسان می‌تواند به عنوان الگو فعالیت‌های هنری معرفی شود که توانستم تمام سطوح هنر و تمام گرایش‌های هنری را مدنظر قرار دهد.

این نمایشگاه از جمعه دهم آبان ماه افتتاح شد و تا ۵ آذرماه نیز ادامه خواهد داشت و  علاقه‌مندان برای دیدن آن می‌توانند از به پردیس فرهنگی هنری مهرسان واقع در میدان انقلاب، ابتدای خیابان کارگر شمالی، بعد از خیابان فرصت، پردیس فرهنگی هنری مهرسان، طبقه همکف مراجعه کنند.

منبع: هنر آنلاین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.