۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۸
کد خبر: 676581

دبیر انجمن‌های ادبی خراسان رضوی گفت: شب شعر کتاب با شعرخوانی شاعران برجسته مشهد و تجلیل از یکی از شاعران گرانقدر استان در بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب مشهد برگزار شد.

شب شعر کتاب در نمایشگاه مشهد

به گزراش قدس آنلاین ، حمید عشقی روز شنبه  افزود: شب شعر استانی کتاب بهانه‌ای است برای با هم بودن در راه پاسداشت ارزش‌های فرهنگی وقف و انتقال پیام‌های آموزنده با ادبیات ایران زمین که میراث تمدن کهن جهان و بشر بوده تا بار رسالت را به آیندگان انتقال دهیم.

وی اظهار داشت: در این شب شعر شاعران خراسان رضوی از جمله محمود اکبرزاده، محمدنیک، محمدعلی سالاری، احمد حیدری، ایمان مرصعی، رضا سرسالاری، محمدعلی سالاری، یوسف بینا، محمد کاظم کاظمی، محمدرضا رحیمی عنبران شعرخوانی کردند و از شاعر گرانقدر "محمد نیک" به پاس نیم قرن تلاش وی در عرصه شعر و شعرخوانی قدردانی شد.

وی گفت: خراسان رضوی مهد فرهنگ و ادب است و شاعران بزرگی از این خطه پرورش یافته و در ایران و دنیا نام‌آور شدند بطوریکه حدود ۷۰۰ شاعر در خراسان رضوی به عنوان شاعران صاحب کتاب و سبک شناخته می‌شوند.

عشقی افزود: ۷۰ درصد ناشران داخلی و خارجی که در بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب مشهد حضور یافته‌اند، کتاب‌های شعر را نیز به زبان‌های مختلف عرضه کرده‌اند.

بیست و یکمین دوره نمایشگاه کتاب مشهد با حضور ۷۳۰ ناشر از سراسر کشور و ۲۵ ناشر و ۸۰ نمایندگی از ناشران بین‌المللی برپا شده است. در بخش داخلی این نمایشگاه ۲۰۰ هزار عنوان کتاب و در بخش بین‌المللی آن ۲۰ هزار عنوان کتاب در معرض دید عموم قرار دارد.

نمایشگاه بین‌المللی کتاب مشهد از هشتم تا پانزدهم آبان ماه جاری پذیرای علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی است.

ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.