مدیرکل پشتیبانی امور دام سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت:۱۰۳ هزار تن انواع نهاده‌های دامی در خراسان رضوی بین دامداران این استان توزیع شده‌ است.

۱۰۳ هزار تن نهاده دامی بین دامداران خراسان رضوی توزیع شد

به گزارش قدس آنلاین، سید احمد دلقندی افزود: این میزان نهاده از ابتدای سال تا دهم آبان ماه جاری به منظور ایجاد تعادل در بازار و حمایت از دامداران خراسان رضوی بین دامداران این استان توزیع شده‌است.

وی ادامه داد: این نهاده‌ها شامل جو، ذرت و کنجاله سویای وارداتی است که در اختیار دامداران خراسان رضوی قرار گرفته است و  در این راستا حدود ۶۳ هزار تن ذرت، ۲۳ هزار تن سویا  و  ۱۴ هزار تن جو توزیع شده است.

مدیرکل پشتیبانی دام خراسان رضوی گفت:این میزان خرید در مقایسه با مدت مشابه پارسال تقریبا دو برابر شده به طوری که در مدت مشابه پارسال بیش از ۵۷ هزار تن نهاده شامل ۳۳ هزار تن ذرت،  ۱۳ هزار تن سویا و ۱۱ هزار و ۵۰۰ تن جو توزیع شده است.

دلقندی با بیان اینکه توزیع این میزان نهاده باعث ایجاد تعادل در قیمت نهاده های دامی در بازار نیز شده است افزود: پارسال در مجموع ۱۲۰ هزار تن انواع نهاده های دامی در استان خراسان رضوی توزیع شد.  
خراسان رضوی  ۷.۱ میلیون راس دام سبک شامل گوسفند و بز و ۳۲۰ هزار راس دام سنگین مولد و غیر مولد دارد و  سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تُن انواع محصولات در حوزه دام و طیور در این استان تولید می شود.  

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.