مدیرعامل اتحادیه تعاونی کشاورزی مرغداران مرغ تخم گذار گفت : اگر مشکلی بابت انفلوانزای مرغی پیش نیاید قیمت تخم مرغ حداقل تا دو ماه آینده بیش از این نخواهد شد چون کشش بازار بیش از این نیست.

 تخم مرغ را ۲ هزار تومان زیر قیمت تولید میفروشیم/امیدوارم تا دوماه آینده تخم مرغ گران نشود/دان گران نشده اما ویتامین وواکسن هرروز گرانتر میشود

قدس آنلاین- تکتم بهاردوست: بازار بی رونق چند ماه گذشته تخم مرغ باعث نارضایتی بخشی از تولید کنندگان شد و عملا انگیزه ای برای تولید نگذاشت. ولی با شروع فصل سرما بازار تخم مرغ اندکی گرم تر شد و با یک افزایش قیمت محسوس بار دیگر جان گرفت. در همین رابطه سید حسین موسوی نژاد، مدیرعامل اتحادیه تعاونی کشاورزی مرغداران مرغ تخم گذار گفت: با وجود افزایش ۲۰ درصدی قیمت تخم مرغ هنوز، هم صنفان من و تولید کنندگان تخم مرغ از بازار رضایت ندارند چون در حال حاضر با وجود همین افزایش فقط به قیمت تمام شده مرغدار نزدیک شده ایم .طبق اعلام ستاد تنظیم بازار کشور و وزارت جهاد کشاورزی تخم مرغ از سوی مرغدار باید به ۷ هزار و ۷۴۰ تومان فروخته شود با این همه مرغدار هنوز هم تخم مرغ به این نرخ نرسیده این درحالی است که همین نرخ نیز مورد قبول هیچ تولید کننده تخم مرغی نیست.

موسوی نژاد ادامه داد: با توجه به براوردی که وزرات جهاد کشاورزی از قیمت تخم مرغ داشته و درحالی که قیمت نهاده ها طی دو ماه گذشته افزایش بیشتری داشته ولی همه هم صنفان من خود را موظف به اجرای این ابلاغیه کرده اند.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی کشاورزی مرغداران مرغ تخم گذار گفت: فروش تخم مرغ همین امروز به ۷ هزار و ۳۵۰ تومان رسید که این قیمت فروش مرغدار است و هنوز به نرخ تنظیم بازار هم نرسیده است. ولی با توجه به اینکه زیان های زیادی در چند ماه گذشته در این خصوص داشته ایم و تخم مرغ را ۲ هزار تومان زیر قیمت تولید عرضه می کنیم. 

وی خاطر نشان کرد: این افزایش قیمت که امروز در بازار تخم مرغ شاهد آن هستید ناشی از دو دلیل است یکی کاهش تولید تخم مرغ و دیگری افزایش مصرف  و تقاضا به دلیل فصل سرما . که با وجود این افزایش هنوز مرغداران مرغ تخم گذار متضرر میشوند.

وی اضافه کرد: قیمت خوراک طیور از سال گذشته با توجه به اینکه دولت نرخ ذرت و سویا را با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومان محاسبه کرده و قیمت را هم ثابت نگه داشته است  افزایشی نداشته  ولی در مورد قیمت ویتامین ها، دارو، مکمل ها، واکسن ها و... افزایش قیمت داشته ایم.

موسوی نژاد در خصوص پیش بینی بازار تخم مرغ افزود: اگر مشکلی بابت انفلوانزای مرغی پیش نیاید قیمت تخم مرغ حداقل تا دو ماه آینده گران نخواهد شد چون کشش بازار بیش از این نیست. همانطور که اطلاع دارید بیشتر استان های کشور در سه سال گذشته درگیر انفلوانزا شدند بطوری که در سال ۹۸ بیش از ۲۵ میلیون قطعه مرغ تخم گذار درکشور معدوم شد و افزایش قیمت تخم مرغ در آن فصل هم به خاطر حذف گله های مرغ تخم گذار بود

این مقام صنفی تصریح کرد: خوشبختانه در استان خراسان رضوی طی یکی دو سال گذشته با توجه به اطلاع رسانی خوبی که انجام شده است و هزینه زیادی که مرغداران در حوزه قرنطینه واحدهایشان و رعایت بهداشت داشته اند  هیچ مشکلی بابت انفلوانزای مرغی نداشتیم و امیدوارم که امسال هم مشکلی بابت این قضیه ایجاد نشود. البته فصل خطر ما از همین زمان است و امیدوارم که مرغداران به هشدارها توجه کنند و با رعایت نکات بهداشتی از بروز هر گونه مشکلی پیش گیری کنند.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.