مدیر تیم‌های ملی کشتی فرنگی ضمن بازدید از استادیوم امام رضا(ع) و اماکن ورزشی مؤسسه تربیت بدنی آستان قدس رضوی در رابطه با اهمیت ترویج فرهنگ وقف ورزشی گفت: قهرمانان با اهدای مدال‌های‌شان به موزه رضوی، نام‌شان به لطف این امام همام ماندگار می‌شود.

نام قهرمانان با اهدای مدال‌های‌شان به موزه رضوی ماندگار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین ، حسن رنگرز در گفت‌وگو با  آستان‌نیوز به دلیل حضور خود و هیئت همراهش در شهر مشهد اشاره کرد و گفت: به پیشنهاد مسعود ریاضی رئیس هیئت کشتی خراسان رضوی با تیمی به نام «هشتگ تا ثبت جهانی توس» در مسابقات لیگ برتر باشگاه‌های کشتی ایران شرکت کردیم.
این قهرمان آسیا و جهان بیان کرد: طی دو روز گذشته با شرکت در دو رقابت به عنایت حضرت رضا(ع) پیروز میدان شدیم و در مسابقات لیگ هم خوب ظاهر شدیم و امیدواریم به این بهانه قدم بزرگی در مسیر تحقق هدف پویش ثبت جهانی توس برداریم.
وی اظهار کرد: وقتی چهره‌های برتر ورزش ملی نظیر حسن یزدانی، قهرمان المپیک مدال های خود را به موزه آستان قدس رضوی اهدا می کنند، سایر ورزشکاران هم با این فضای معنوی و فرهنگ وقف آشنا می‌شوند.
کشتی‌گیر و قهرمان اسبق جهان تأکید کرد: اهمیت ترویج و جا افتادن فرهنگ وقف ورزشی از این جهت است که 50 سال دیگر اثری از ما در این دنیا نیست، اما بارگاه منور رضوی همواره مأمن دلدادگان به اهل بیت(ع) است؛ وقتی یک قهرمان مدال‌هایش را به این مجموعه مقدس می‌سپارد، نامش به لطف این امام همام ماندگار می‌شود.
وی اضافه کرد: یک یا دو نسل بعد دیگر نام‌ ورزشکاران به فراموشی سپرده می‌شود و مدال‌های‌شان هم معمولا گم می‌شود و آن ارزش و اعتبار گذشته را ندارد، ولی قهرمانانی که توفیق می‌یابند، مدال‌های‌شان را به موزه رضوی اهدا ‌کنند، آن¬ها را در مکانی محفوظ و امن، ابدی می‎کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.