خراسان شمالی- مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: انگور کلاهداری این استان قابلیت صادرات جهانی دارد.

انگورکلاهداری خراسان شمالی قابلیت صادرات جهانی دارد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی،محمدعلی شریکیان گفت:  به دلیل ویژگیهای فیزیولوژیکی خوب این رقم انگور و پیرو برگزاری همایش ملی انگور، فرصت مناسبی در استان فراهم شد تا بتوانیم روشهای نگهداری، سورتینگ و بسته بندی را به باغداران و تولیدکنندگان آموزش دهیم.

وی افزود: با صادرات این محصول علاوه بر اینکه زمینه اشتغال و ارزش افزوده در استان فراهم شده، فرصت بسیار مغتنمی برای سرمایه گذاران و بهره برداران است که بتوانیم برند انگور کلاهداری را در جهان مطرح کنیم.

شریکیان با اشاره به اینکه باغداری یکی از مزیت‌های مهم اقتصادی خراسان شمالی است که در آن انگور جایگاه ویژه‌ای دارد خاطرنشان کرد: تولید انگور کلاهداری در این استان از رونق خاصی برخوردار است و با توجه به شرایط اقلیمی به لحاظ کمی و کیفی بسیار مطلوب است.

وی گفت: سالانه مقدار قابل توجهی انگور کلاهداری در منطقه بدرانلوی بجنورد و شهرستان مانه و سملقان تولید می‌شود که این انگور قابلیت نگهداری در سردخانه و صادرات دارد.

معرفی برند در بازار جهانی

عبداالهی پور نماینده بازار بین المللی ایران نیز گفت: در حال حاضر در حال جمع آوری و بسته بندی انگور این منطقه هستیم و طبق برنامه ریزی‌های انجام شده بازاریابی صادرات این محصول به کشور روسیه نیز انجام شده است.

وی گفت: انگور کلاهداری به لحاظ ماندگاری از اهمییت بالایی برای صادرات برخوردار است و با توجه بسته بندی و سورتینگ و رعایت استانداردهای جهانی، زمان تحویل به مقصد و فروشگاههای زنجیره ای، فرصت توزیع بین نمایندگی ها وجود دارد و می توانیم هرساله میزان صادرات را افزایش دهیم.

وی گفت: در تلاش هستیم این محصول را به عنوان یک برند در بازار جهانی معرفی کنیم زیرا که این پتانسیل در آن وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.