معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: طرح حذف دلالان و ممنوع شدن فروش بلیت درپایانه امام رضا (ع) برای اولین بار در کشوراز ۲۶ آذرماه اجرایی خواهدشد.

اجرای طرح حذف دلالان و ممنوع شدن فروش بلیت درپایانه امام رضا (ع) از ۲۶ آذر

به گزارش قدس آنلاین ،خلیل الله کاظمی معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد ، گفت: یکی از مشکلاتی که زائران با آن روبه رو بوده و از آن گلایه دارند حضور دلالان در پایانه امام رضا (ع) و تهیه بلیت است.


او تصریح کرد: برهمین اساس طرح حذف دلالان و ممنوع شدن فروش بلیت در پایانه از سوی شرکت‌ها با همکاری، دادستانی، پلیس راهور، نیروی انتظامی، انجمن صنفی دفاتر خدماتی و انجمن صنفی شرکت‌های مسافربری در دستور کار قرار گرفت.

کاظمی با بیان اینکه براساس این طرح بانصب گیت‌های ورودی در سالن‌های پایانه ورود مسافران به سالن ترانزیت و جایگاه اتوبوس‌ها تنها با بلیت مقدور خواهد بود، افزود: براین اساس در حال حاضر بیشتر گیت‌های ورودی نصب و سالن ترانزیت در پایانه امام رضا (ع) ایزوله شده اند.

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: در کنار نصب گیت‌های ورودی تمامی راه‌های ورود به جایگاه‌های سوار و پیاده شدن مسافران به اتوبوس مسدود شده و تنها افرادی که بلیت به نام خودشان را در اختیاردارند با اسکن بارکد بلیت توسط گیت‌های ورودی می‌توانند به سالن ترانزیت و جایگاه‌های اتوبوس وارد شوند و دسترسی دلالان به این قسمت‌ها عملا قطع خواهد شد.

کاظمی ادامه داد:  یکی دیگر از مشکلات در پایانه تهیه بلیت است، اکنون با مراجعه مسافر به پایانه امام رضا (ع) تعداد زیادی از دلالان به اطراف وی هجوم آورده و یا مسافر را به یکی از شرکت‌های مسافر بری مستقر در پایانه برای تهیه بلیت می‌برند و یا با حضور در جایگاه اتوبوس‌ها مسافر را سوار اتوبوس می‌کنند که این موارد مشکلاتی را از قبیل نرخ بلیت یا بیمه مسافر در حین سفر در پی داشت.

او تصریح کرد: برای رفع این مشکل نیز فروش بلیت از سوی شرکت‌ها در پایانه ممنوع و همانند فرودگاه بلیت تنها یک ساعت قبل از حرکت اتوبوس و در صورت خالی بودن ظرفیت، از طریق یک کانتر مشترک برای تمامی شرکت‌های مسافربری به فروش خواهد رسید.

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: بر این اساس زائران و مسافران باید بلیت خود را پیش از سفر از طریق سایت‌های اینترنتی فروش بلیت، آژانس‌ها و دفاتر هواپیمایی تهیه کنند.

کاظمی افزود: برای تشویق زائران و مسافران افرادی که بلیت برگشت خود را قبل از آغاز سفر و از مبدا از طریق اینترنتی تهیه کنند ۱۰ درصد تخفیف در نظر گرفته شده است.

او تصریح کرد: درحال حاضر زیرساخت‌های اجرای این طرح در پایانه امام رضا (ع) آماده شده و بیشتر گیت‌های ورودی نصب شده اند و طبق برنامه ریزی‌های انجام شده ۲۶ آذرهم زمان با روز حمل ونقل این طرح اجرایی و دلالان از پایانه امام رضا (ع) حذف و فروش بلیت ممنوع خواهد شد.
باشگاه خبرنگاران
انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.