معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: بر اساس اخرین پایش مربوط به قیمت کالاهای اساسی در بازه زمانی ۲۲ مهر تا آبان ماه جاری قیمت این نوع کالاها به ویژه در حوزه موادغذایی در سطح این استان رو به کاهش است.

قیمت کالاهای اساسی در خراسان رضوی رو به کاهش است

به گزارش قدس آنلاین، علی رسولیان  به نتایج نشست دیروز کارگروه تنظیم بازار خراسان رضوی اشاره و بیان کرد: بررسی قیمتها در این بازه زمانی نشان می‌دهد ۱۶ قلم کالا با افزایش قیمت و ۱۳ قلم کالا با کاهش قیمت مواجه بوده و قیمت ۲۴ قلم کالا در این مدت تغییری نداشته است.

وی ادامه داد: از ۲۲ مهر گذشته تا ۲۲ ابان ماه جاری بیشترین افزایش قیمت در بازار مربوط به "گوجه فرنگی, برنج پاکستانی و پیراهن" و بیشترین کاهش قیمت نیز مربوط به "گوشت گوسفندی, گوشت گوساله, شکر, ذرت و برنج هندی" در خراسان رضوی بوده است.
معاون استاندار خراسان رضوی گفت: هم اینک متوسط قیمت کالا و خدمات در این استان از متوسط کشوری به خصوص در مواد غذایی پایین تر است به نحوی که گوشت مرغ، گوشت گوسفندی، گوشت گوساله و نیز گوسفند زنده در خراسان رضوی ارزانتر از قیمت متوسط کشوری است.
وی افزود: قیمت شکر, عدس, تخم مرغ و روغن نیز در خراسان رضوی از قیمت متوسط کشوری پایین تر است و فقط افزایش قیمت در بین کالاهای اساسی مربوط به برنج پاکستانی می شود که قیمت متوسط کشوری آن چندان شفاف نیست.
رسولیان ادامه داد: برای مدیریت قیمت برنج پاکستانی در خراسان رضوی مجوز تامین پنج هزار تن از ستاد تنظیم بازار کشور گرفته شده و این میزان برنج هفته آینده در استان توزیع می شود.
وی همچنین گفت: از امروز توزیع دو هزار و ۵۰۰ تن برنج هندی با قیمت هر کیلوگرم ۶۳ هزار ریال که از کیفیت مناسبی نیز برخوردار است در فروشگاههای زنجیره ای و برخی صنوف خراسان رضوی آغاز شده است. 

 معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی افزود: در نشست کارگروه استانی تنظیم بازار دو تصمیم خوب در خصوص شناسایی، ساماندهی و پروانه‌دار نمودن کشتارگاههای دام سبک و سنگین, مراکز پرورش طیور و تامین تخم مرغ در استان گرفته شد که به مدیریت بازار کمک شایانی می‌کند.
وی ادامه داد: همچنین در نشست کارگروه تنظیم بازار خراسان رضوی برای تامین میوه شب عید نوروز برنامه‌ریزی لازم صورت گرفت تا اسفند ماه امسال مشکلی در تامین و توزیع آن بوجود نیاید. 

۱۰۴ میلیارد ریال برای حمایت شرکتهای دانش‌بنیان 
رسولیان همچنین به نشست دیروز خود با عوامل صندوق پژوهش و فناوری خراسان رضوی اشاره و بیان کرد: در سفر اخیر معاون علمی رئیس جمهوری به مشهد  ۱۰۰ میلیارد ریال برای کمک به صندوق پژوهش و فناوری، حمایت از توسعه زیرساختهای پارک علم و فناوری خراسان و مشارکت در ساخت کارخانه نواوری اختصاص یافت که این مبلغ به استان ابلاغ شد.
وی افزود: همچنین معاون علمی رئیس جمهوری چهار میلیارد ریال برای بهسازی و توسعه مرکز رشد سجاد در مشهد ابلاغ کرد که این مبلغ می‌تواند کمکی برای توسعه شرکتهای دانش بنیان باشد.

منبع: ایرنا 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.