برنامه‌های اداره علوم قرآنی حرم مطهر رضوی ویژه ولادت پیامبر اکرم(ص) توسط معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی تشریح شد.

تشریح برنامه‌های اداره علوم قرآنی ویژه ولادت پیامبر اکرم(ص)

به گزارش قدس  آنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین شریعتی‌نژاد در آستانه فرا رسیدن ۱۷ ربیع‌الاول و ولادت پیامبر عظیم‌الشان اسلام؛ حضرت محمد مصطفی(ص) و سلاله پاکشان حضرت امام جعفر صادق(ع) به تشریح ویژه برنامه‌های اداره علوم قرآنی به این مناسبت پرداخت و گفت: این اداره ویژه برنامه‌های متنوعی را در این ایام تدارک دیده است.
وی در ابتدا به برگزاری محفل قرآنی ویژه خواهران در روز جمعه هفدهم ربیع‌الاول اشاره و عنوان کرد: این محفل نورانی با حضور جمعی از بانوان زائر و مجاور و همچنین چند تن از قاریان و مرتلان خواهر ساعت ۹:۳۰ روز جمعه در دارالقرآن‌الکریم حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.
شریعتی‌نژاد با بیان اینکه برنامه «میهمانی خدا» ویژه نوجوانان زائر و مجاور در شب ۱۷ ربیع‌الاول برگزار می‌شود، ابراز کرد: تلاوت قرآن توسط قاریان نوجوان، اجرای نمایش‌، برگزاری کارگاه امام‌شناسی، برگزاری مسابقات قرآنی، اهدای جوایز فرهنگی به شرکت‌کنندگان و اجرای برنامه‌ مولودی‌خوانی و مدیحه‌سرایی توسط ذاکران اهل‌بیت(ع) از جمله برنامه‌های این مراسم است.
معاون تبلیغات آستان قدس رضوی افزود: واحد هنرهای قرآنی به مناسبت ولادت پیامبر اعظم(ص) اقدام به برگزاری کارگاه هنری با عنوان «سیمای پیامبر(ص)» می‌کند که در این کارگاه مربیان و هنرجویان این واحد به خلق آثار هنری با موضوع میلاد پیامبر(ص) می‌پردازند و این آثار را به عنوان هدایای متبرک به زائران بارگاه منور رضوی اهدا می‌کنند.
وی در ادامه به برگزاری نشست قرآنی با موضوع «سیره پیامبراکرم(ص)» اشاره و عنوان کرد: این نشست قرآنی روز پنج‌شنبه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمد تقی حسین‌زاده در دارالقرآن الکریم حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.
شریعتی‌نژاد خاطرنشان کرد: برگزاری ویژه برنامه‌هایی برای کودکان و نونهالان از جمله برپایی برگزاری مسابقات قرآنی، مولودی‌خوانی و شعرخوانی کودکان در مهدالرضا(ع) دارالقرآن الکریم از دیگر برنامه‌های اداره علوم قرآنی در ایام ولادت پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) است.

منبع: استان نیوز 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.