۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۱
کد خبر: 678529

عضو هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: هیئت عالی نظارت با اکثریت آرا به این نتیجه رسید که تشکیل وزارت بازرگانی بر خلاف سیاستهای کلی ابلاغی است.

مخالفت مجمع تشخیص با تشکیل وزارت بازرگانی

قدس آنلاین: سید مصطفی میرسلیم عضو هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره نظر این هیئت درباره مصوبه تشکیل وزارت بازرگانی گفت: هیئت عالی نظارت با اکثریت آرا به این نتیجه رسید که تشکیل وزارت بازرگانی بر خلاف سیاستهای کلی ابلاغی است.

میرسلیم با اشاره به اینکه در  کشور ما تفکیک و ادغام بازرگانی از صنعت بیش از ده بار رخ داده است و اخیراً نیز دولت بیش از یک بار تلاش کرده که بازرگانی را از صنعت و معدن جدا کند ولی موفق نشده است، اظهار داشت: به نظر این جانب بویژه در شرائط امروز که ضرورت اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی برای نجات دادن کشور از  آثار و تبعات تحریمهای ظالمانه و نیز سوء مدیریت داخلی بر همگان واضح شده ، لازم است تکلیف تولید  باکیفیت داخلی و صادرات به صورت هماهنگ انجام گیرد و گرایش به واردات مستقلا نتواند تولید داخل را به رکود بکشاند.

وی افزود: ما در چهل سال گذشته شاهد غلبۀ گرایش به واردات بویژه به دلیل سرازیر شدن دلارهای نفتی بوده ایم و من خود شاهد بوده ام که براثر توطئۀ واردکنندگان حتی مدیران فداکار و خدومی که به تولید داخلی اصالت می دادند، دستگیر و زندانی شدند! همان نوع فشارها باز در صدد بودند که با جدا کردن وزارت بازرگانی  به نوعی استقلال تصمیم گیری برای واردات برسند و در نهایت با نفوذی که واردکنندگان دارند، تولید داخلی را تضعیف کنند؛ الحمدلله جلو این اقدام بموقع گرفته شد و امیدواریم وزارت صمت بتواند با اقتدار و همه جانبه نگری مصلحتها و منافع کشور را با ایجاد هماهنگی دقیق و مداوم بین تولید با کیفیت داخلی و تأمین از خارج در موارد اضطراری ، برقرار کند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.