معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: در حال حاضر سه هزار معلم ورزش در حوزه تربیت بدنی این استان فعالیت دارند که برای پاسخ به نیاز کامل درس ورزش در مدارس این استان ۵۰۰ معلم دیگر مورد نیاز است.

کمبود ۵۰۰معلم ورزش در مدارس خراسان رضوی /رتبه ۲۲خراسان رضوی در سرانه فضای ورزشی در کشور

به گزارش قدس آنلاین، معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی  در حاشیه بازدید از اماکن ورزشی شهرستان تایباد گفت: در حال حاضر استان خراسان رضوی ۲۱۰ فضای ورزشی سرپوشیده و روباز شامل انواع سالن های ورزشی، استخر، زمین چمن طبیعی و مصنوعی دارد.

صفدر سلطانی افزود: هم اکنون سرانه فضاهای ورزشی روباز استان ۱۷ صدم سانتیمتر و فضاهای سرپوشیده ۱۴ صدم سانتیمتر است که رتبه ۲۲ کشور را از این نظر از آن خود کرده‌ایم.

وی اظهار داشت: هم اکنون استان خراسان رضوی بیش از ۲۰ فضای ورزشی نیمه تمام دارد که برای بهره‌برداری نهایی آنها منتظر حمایت‌های مسوولین و خیرین هستیم.

وی به کمک خیرین مدرسه ساز استان اشاره کرد و گفت: در سال جاری هفت پروژه خیرساز ورزشی در مدارس استان به بهره برداری رسید که ۱۱ هزار متر مربع به فضاهای سرپوشیده استان افزوده شد.

سلطانی با بیان اینکه استان خراسان رضوی ۶ زمین چمن مصنوعی فوتبال دانش آموزی دارد افزود: در سال تحصیلی جاری سه هزار بسته ورزشی و بهداشتی با هزینه ۱۸ میلیارد ریال بین مدارس استان توزیع شد که ۳۰ درصد مدارس استان را زیرپوشش قرار داد.

استان خراسان رضوی یک میلون و ۳۰۰ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی دارد.

شهرستان تایباد با ۲۷ هزار دانش آموز در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.