خراسان شمالی-کارشناس مسئول روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب روستایی استان خراسان شمالی؛ همزمان با فرا رسیدن فصل زمستان از مشترکان خواست به منظور جلوگیری از یخ زدگی تاسیسات و کنتور های آب نسبت به انجام اقدامات پیشگیرانه و عایق کاری آن اقدام کنند.

اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از یخ‌زدگی کنتور آب در فصل زمستان

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی شرکت آبفار استان خراسان شمالی، معصومه قربانی با اشاره به بروز یخبندان و سرمای شدید در زمستان های سالیان قبل و آگاه نبودن شهروندان در خصوص حفاظت از لوله های آب و کنتور ها و ایجاد ترکیدگی کنتورهای آب و شکستگی های لوله افزود: کاهش دما در فصل زمستان و یخ زدگی تاسیسات و کنتور های آب در اماکن مسکونی و غیرمسکونی همه ساله خسارات مالی قابل توجهی را برای مشترکین و نیز این شرکت به همراه دارد که میتوان با تمهیدات مناسب از بروز این مشکلات پیشگیری کرد.

وی از پشم شیشه به عنوان یکی از عایق های مناسب در دمای زیر۱۰ درجه سانتی گراد نام برد و گفت: جهت حفاظت از تاسیسات آب در مقابل یخ زدگی قرار دادن کیسه های کنفی حامل خاک اره و یا لباس کهنه و قرار دادن آن در محفظه کنتور و نیز عایق کردن لوله های سطحی و کنتور ها توسط پشم شیشه، بهسازی حوضچه های کنتور، تعبیه درپوش مناسب کنتور و همچنین عبور لوله های آب آشامیدنی از عمق مناسب زمین، قطع آب واحد های خالی از سکونت و مراقبت مستمر در طول زمستان از راهکار های مطلوب محسوب می شود.

کارشناس مسئول روابط عمومی شرکت آبفار استان اظهار داشت: در منازل مسکونی دارای مخزن ذخیره آب نکته قابل توجه عایق بندی مخازن ذخیره بخصوص مخازن غیر محصوراست تا از بروز یخ زدگی جلوگیری شود.

وی از مشترکین در سطح روستاها خواست تا در صورت بروز یخ زدگی از حرارت دادن مستقیم و یا ریختن آب جوش بر روی کنتور و یا شبکه آب داخل ساختمان پرهیز و از بر افروختن آتش در مجاورت تاسیسات آبی خودداری کنند.

وی افزود: برای رفع مشکل یخ زدگی توصیه می شود با صبر و حوصله از آب ولرم و حرارت غیر مستقیم استفاده شود.

قربانی با تاکید بر اینکه تحت هیچ شرایطی برای جلو گیری از یخ زدگی آب شیر های آب باز گذاشته نشود، گفت: این اقدام علاوه بر هدر رفتن آب افزایش آب بها را نیز برای خانواده به دنبال خواهد داشت .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.