نتایج یک نظرسنجی در تل‌آویو نشان داد که بیش از نیمی از اسرائیلی‌ها خواهان برکناری بنیامین نتانیاهو از سمت نخست‌وزیری هستند.

بیش از نیمی از اسرائیلی‌ها خواهان برکناری نتانیاهو هستند

قدس آنلاین؛ براساس نتایج نظرسنجی که شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی انجام داد، حدود ۵۶ درصد اسرائیلی‌ها معتقدند که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم باید استعفا دهد. ۳۵ درصد می‌خواهند او در پستش بماند و ۹ درصد نیز موضعشان را اعلام نکردند.

این نظرسنجی نشان داد در صورتی که در شرایط فعلی انتخابات پارلمانی برگزار شود، ائتلاف آبی-سفید به رهبری بنی گانتس به ۳۶ کرسی دست خواهد یافت. این میزان بیشتر از تعداد کرسی‌هایی است که این ائتلاف در انتخابات ماه سپتامبر به آن دست یافت.

همچنین طبق این نظرسنجی در این صورت حزب لیکود به ۳۲ تا ۳۳ کرسی دست خواهد یافت.

این نظرسنجی نشان داد که ائتلاف "آبی-سفید"، "کارگر-غیشر" و "ائتلاف دموکراسی" و لیست مشترک عربی بر ائتلاف راست‌گرای متشکل از حزب "لیکود"، جزب "راست‌ جدید" و احزاب مذهبی با ۵۷ کرسی در مقابل ۵۵ کرسی برتری خواهد یافت.

۳۵ درصد شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی نتانیاهو را مسئول وضعیت کنونی دانستند. ۲۷ درصد آویگدور لیبرمن، رئیس حزب اسرائیل خانه ما را مسئول دانستند و ۲۵ درصد نیز معتقدند که مسئولیت این وضعیت برعهده همه است.

در این نظرسنجی ۷۴۹ شهروند اسرائیلی شرکت کردند که ۱۴۸ تن از آن‌ها از اعراب داخل خط سبز هستند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.