نماینده خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری گفت: بسیج برخاسته از متن مردم و مجموعه ای فراتر از یک تشکیلات است و تاکنون شایستگی های خود را در دفاع از انقلاب اسلامی و کشور به اثبات رسانده است.

بسیج مجموعه ای فراتر از یک تشکیلات است/ اقتدار و قدرت بسیج باید  تقویت شود

آیت الله حسن عالمی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: بسیج در تمام دوره های انقلاب اسلامی به عنوان یک مرکز ثقل به وظایف خود درباره پایداری و پیشرفت کشور عمل کرده است.

وی بیان کرد:  بسیج برخاسته از متن مردم است و تاکنون شایستگی های خود را در دفاع از انقلاب اسلامی و کشور به اثبات رسانده و در مقابل تمام اهداف و نیات شوم دشمن سینه سپر کرده است.

آیت الله عالمی تصریح کرد: بسیج یک جریان وسیع ، گسترده ، فراگیر و مجموعه ای فراتر از یک تشکیلات است و اهمیت حضور و وجود  بسیج در جامعه بسیار حیاتی و به منزله خون در بدن انسان است و  نقش آن در صحنه‌های مختلف پیشرفت انقلاب اسلامی ایران در طول چهار دهه اخیر ملموس است.

نماینده خراسان رضوی در  مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه در کلام و سخن امام خمینی (ره) بسیج به عنوان یک جریان با عزت قابل استنباط است، افزود: یکی از اقدامات بسیار مهم و تاثیر گذار امام خمینی (ره) در ابتدای پیروزی انقلاب ، دستور تشکیل بسیج مستضعفان بود و در دوران حیاتشان نیز بر اهمیت و نقش غیر قابل انکار بسیج در کشور بسیار تاکید داشتند و برای  تقویت این نهاد با هویت  نیز توصیه های بسیاری را به مسئولان ارائه کردند.  

آیت الله عالمی تصریح کرد: بسیج اگرچه در تمامی عرصه های حساس  کشور و انقلاب همچون هشت سال دفاع مقدس بار سنگین رابر دوش گرفته است اما به عنوان یک نهاد قدرتمند در طول چهل سال گذشته مظلوم واقع شده است، زیرا از یک طرف مورد حمله و سرکوب دشمنان نظام قرار گرفته است و از طرفی  در داخل کشور نیز برخی جریان های ناصحیح که به نوعی دلداده مسائل دنیوی و جریان های خارج از کشور هستند با جریان بسیج همراهی ندارند و از هر ابزار و سخنی برای تضعیف بسیج استفاده می کنند.

وی با بیان اینکه بسیج باید با  تطهیر، خودسازی و قدرتمندشدن به مسیر خود ادامه دهد ، اظهار کرد: از طرفی بسیج چند نکته بسیار مهم را در شرایط فعلی باید مورد توجه قرار دهد، ابتدا اینکه باید خودسازی و پاک بودن را  محور اصلی تمام اقدامات خود قرار دهد و اگر درجایی دچار لغزش های ناچیز و احتمالی شد به سرعت و با قوت آنها را جبران کند، موضوع بعدی اینکه بسیج باید بصیرت افزایی را سرلوحه همه امور و تصمیم های خود قرار دهد و پیروی کامل از رهنمودهای ولی فقیه را در همه تصمیمات خود مد نظر داشته باشد.

عضو  مجلس خبرگان رهبری افزود: همچنین بسیج باید اقتدار و قدرت خود را تقویت کند زیرا دشمن هرجا ما را ضعیف ببیند از همان نقطه وارد عمل خواهد شد و کوتاه نخواهد آمد.       

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.