رئیس پیشین پارلمان عراق در مصاحبه با شبکه العالم در خصوص ناآرامی‌های اخیر این کشور از نقش آمریکا در آن سخن گفت.

مداخلات سیاسی آمریکا در عراق از زبان سلیم الجبوری

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «سلیم الجبوری» رئیس پیشین پارلمان عراق در مصاحبه با شبکه العالم تاکید کرد آمریکا در ناآرامی‌های اخیر عراق دست داشت.

سلیم الجبوری درباره دخالت بیگانگان در ناآرامی‌های اخیر عراق گفت: در ابتدای شکل‌گیری تظاهرات در عراق، نشانه‌ای از مداخله سایر کشورها در آن وجود نداشت. به طوری که مردم عراق برای مطالبات خود به خیابان‌ها آمدند و اعتراضات خود را به عملکرد وزارتخانه‌ها و موسسات مختلف بیان کردند، اما چندی بعد نشانه‌هایی از مداخلات سایر کشورها در تظاهرات دیده شد. بنابراین من بعید نمی‌دانم برخی از کشورها تلاش کرده باشند از تظاهرات مردم عراق و بحرانی شدن شرایط کشور سوءاستفاده کنند.

وی تاکید کرد: کاخ سفید به انتخابات زودهنگام در عراق فراخواند و علاوه بر این مقامات آمریکایی تاکنون بارها و بارها ضمن مداخله در امور داخلی عراق، حتی درباره مجازات برخی مقام‌های عراقی که آن‌ها را عاملان اصلی بحران در کشور می‌دانند اظهارنظر کردند.

سلیم الجبوری اعلام کرد: از ابتدای تظاهرات تلاش شد چهره سیاسیون در عراق مخدوش شود و این چنین به مردم القا شود که تا این فضای سیاسی وجود دارد امکان بهبود شرایط وجود ندارد. حضور آمریکایی‌ها در عراق بر کسی پوشیده نیست و تنها به توافقنامه‌هایی که دولت عراق با آمریکا منعقد کرده است محدود نمی‌شود بلکه دایره آن به مداخلات سیاسی نیز رسیده است.

رئیس پیشین پارلمان عراق خاطر نشان کرد: دولت عراق باید درباره نقش سایر کشورها از جمله آمریکا در بحران این کشور به شکل واضح و آشکار با مردم سخن بگوید. آمریکا سال‌ها پیش اعلام کرد عراق در چارچوب طرح آمریکا برای منطقه قرار دارد و نمی‌تواند نقش دیگری در منطقه ایفا کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.