خراسان شمالی- استاندار خراسان شمالی گفت: تا زمانی که آموزش و پرورش برای ایجاد مدرسه نیازمند فضاهای آموزشی است تغییر کاربری این اراضی غیرقانونی است.

تغییر کاربری فضای های آموزشی غیرقانونی است

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خراسان شمالی، دکتر محمدعلی شجاعی در سومین نشست شورای آموزش و پرورش استان، اظهار داشت: هرگونه تغییر کاربری این اراضی باید با موافقت آموزش و پرورش صورت گیرد.

دکتر شجاعی افزود: مدیرکل دفتر امور شهری استانداری تا ۴۸ ساعت آینده لیستی از تغییر کاربری زمین های آموزشی شهرستان شیروان در چند سال اخیر تهیه و ارائه کند.

وی ادامه داد: تمام زمین هایی که بر اساس اعلام راه و شهرسازی، در سه شهر مزبور متعلق به شهرداری است، باید به آموزش و پرورش واگذار شود و مدیر کل امور بازرسی استاندارب تا یک هفته آینده لیست این اراضی را تهیه و ارئه کند.

رئیس شورای آموزش و پرورش خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود به پایین بودن سرانه مدارس غیرانتفاعی این استان نسبت به میانگین کشوری اشاره داشت و گفت: باید شرایطی را مهیا کنیم تا بخش خصوصی برای ایجاد و توسعه مدارس غیرانتفاعی ورود پیدا کند.

دکتر محمدعلی شجاعی در ادامه خطاب به مدیران ذی ربط پیشنهاد ایجاد مجتمع های آموزشی غیرانتفاعی در تمامی مقاطع در چهار تا پنج نقطه از شهر در شهرهای بجنورد، شیروان و اسفراین را ارایه کرد و گفت: می توان زمین های ارزان قیمت را شناسایی و در اختیار بخش خصوصی قرار داد تا با ساخت مدارس و مجتمع های آموزشی، هزینه ها هم کاهش یابد.

وی گفت: تا ۳ روز آینده نیاز آموزش و پرورش به زمین های بنیاد مسکن جمع بندی و اعلام شود و همچنین مکان هایی که زمین های بنیاد مسکن واگذر شده است ولی کاربری های غیر مسکونی آن فعال نشده است باید احصا تا برای فعالسازی این اراضی تصمیم گیری شود.

دکتر شجاعی طبق اظهارات مدیران ذی ربط وضعیت سه منطقه کلاته محمدعلی پهلوان، شهرک ولیعصر، گلستان شهر در بجنورد به لحاظ فضای آموزشی در سال تحصیلی آینده بحرانی خواهد شد، تاکید کرد: باید اقدامات لازم طی هشت ماه باقی مانده انجام شود.

در ادامه این نشست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی هم بر تغییر مدیران استان برای رفع مشکلات آموزش و پرورش تاکید کرد.

ولی الله حیاتی گفت: کمبود فضای آموزشی در مرکز استان، به حد انفجار رسیده که یک چالش جدی برای حوزه آموزش و پرورش به شمار می رود.

حیاتی تاکید کرد: زمانی که به لحاظ تامین فضای آموزشی در تنگنا هستیم شهرداری ها نباید به دنبال منافع خود باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.