۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۵
کد خبر: 680162

با حضور استاندار خراسان شمالی؛

سند توسعه خارجی استان مورد بررسی قرار گرفت

در نشستی با حضور استاندار خراسان شمالی و جمعی از تجار و بازرگانان سند توسعه خارجی استان مورد بررسی قرار گرفت.
سند توسعه خارجی استان مورد بررسی قرار گرفت

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خراسان شمالی، دکتر محمدعلی شجاعی در این نشست اظهار داشت: این سند باید بیانگر نگاه و تجربیات میدانی و علمی تک تک تجار و بازرگانان استان باشد.

دکتر شجاعی با بیان اینکه باید با مشارکت و هم افزایی نداشته های استان در حوزه های مختلف برطرف کنیم و اگر هم افزایی وجود نداشته باشد این جمع کارآیی لازم را نخواهد داشت، اعلام کرد: تا ۳ روز آینده همه تجار و بازرگانان و دیگر متولیان امر نقطه نظرات و پیشنهادات خود در مورد پیش نویس تهیه شده از سند توسعه تجارت خارجی استان را اعلام کنند.

شجاعی در ادامه آداب نوشتن سند را تشریح کرد و گفت: در ابتدای این سند باید نقاط قوت و ضعف استان در حوزه مربوط شمرده شود و همچنین باید دارای چشم انداز باشد.

وی ادامه داد: تعیین اهداف، تعریف راهبردها، تعیین اولویت ها و جهت گیری توسعه برای صادرکنندگان، برنامه ریزی و تعریف پروژه از دیگر مراحل نوشتن یک سند است.

شجاعی تصریح کرد: خروجی سند توسعه خارجی استان باید پروژه و اقدام باشد و همچنین موجب شود تا صادرکنندگان ما راحتتر کار کنند.

وی با اشاره به اینکه سند توسعه تجارت خارجی نیاز به برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت دارد، اظهار داشت: البته باید برخی برنامه ها هم به صورت اورژانسی انجام شود.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی خطاب به اعضای حاضر در نشست تاکید کرد: با یکدیگر نشست بگذارید و به مشکلات حوزه صادرات استان بپردازید و از بیراهه رفتن و انفرادی کار کردن بپرهیزید.

دکتر محمدعلی شجاعی یادآور شد: در سفر معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری مصوب شد خراسان شمالی تنها پایگاه صادرات محصولات شرکت های دانش بنیان به کشور ترکمنستان باشد و از ما خواسته شد یک بازرگان یا گروه تجاری برای ایجاد دفتر در این کشور همسایه معرفی کنیم.

وی در پاسخ به انتقاد یکی از تجار که مردم در استان محصولات صادررات محور تولید نمی کنند، گفت: مردم زمانی به گفته های ما اعتماد می کنند که بدانند برای فروش محصولاتشان بازار وجود دارد بنابراین تجار و بازرگانان استان باید بازار فروش محصولات را ایجاد و هموار کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.