استاندار خراسان رضوی گفت: برای برگزاری باشکوه سی و هفتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم در مشهد مقدس تلاش خواهیم کرد.

تلاش برای برگزاری باشکوه سی و هفتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم در مشهد

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا رزم حسینی استاندار خراسان رضوی در دیدار حجت الاسلام مهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، گفت: برگزاری سی‌وهفتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم در مشهد افتخاری است که نصیب ما شده و آمادگی داریم برای برگزاری متفاوت این رویداد نسبت به سال‌های قبل هر نوع کمکی که لازم باشد، انجام دهیم.

او با اشاره به اینکه  خراسان رضوی آمادگی برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم را دارد، تصریح کرد: در ایام برگزاری سی‌وهفتمین دوره این مسابقات، شهر مشهد باید فضای قرآنی داشته باشد بنابراین برای برگزاری باشکوه این مراسم تلاش خواهیم کرد.

استاندار خراسان رضوی خطاب به رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، گفت: به واسطه اقدامات شما در کرمان، بقاع متبرکه و اماکن تاریخی که سبقه جهانی داشت بازسازی و احیاء شد، با این نگرش در خراسان رضوی هم اماکن تاریخی برجسته‌ای نظیر کاروان‌سراها وجود دارد که می‌توان آن‌ها را بازسازی و مرمت کرد.

رزم حسینی افزود: خراسان رضوی مرکز تحولات تاریخی بوده و وجود مضجع شریف امام رضا (ع) در این استان شرایط ویژه‌ای را برای شیعیان ایجاد کرده است و علاوه بر این اهل تسنن هم ارادت خاصی به آن امام همام دارند و همه ساله در ایام گوناگون به مشهد مشرف می‌شوند.

او با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری، بر مردمی بودن «اقتصاد مقاومتی»، تصریح کرد: مردمی شدن اقتصاد بدین معنا است که به سمت توانمندسازی و توسعه جوامع محلی حرکت کنیم، به طور مثال در قلعه گنج کرمان این رویکرد دنبال شد و دستاوردهای درخشانی به همراه داشت.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه در خراسان رضوی ۱۲ منطقه اقتصادی در چهارچوب طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی تعریف شده است، گفت: در این طرح ۱۲۰ معین اقتصاد مقاومتی به صورت داوطلبانه وارد عمل شده‌اند و در روستاها به کار توسعه و توانمندسازی مردم می‌پردازند و خوشخبتانه این طرح مورد استقبال مقام معظم رهبری نیز قرار گرفت.

رزم حسینی ادامه داد: تا امروز ۱۲۸ هزار میلیارد تومان موافقت نامه سرمایه‌گذاری در چهارچوب طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی امضا شده و بنای ما این است که از ظرفیت‌های داخلی استان به نحو شایسته‌ای استفاده کنیم.

استاندار خراسان رضوی گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه، دارایی‌ها و پتانسیل‌های بسیاری دارد که می‌تواند با بهره گیری از آن ها، در زمینه توسعه و توانمندسازی خراسان رضوی ورود پیدا کند.

او با اشاره به اینکه ارزش زیورآلات بانوان خراسانی حدود ۱۵ تا ۲۰ هزارمیلیارد تومان برآورد می‌شود، تصریح کرد: برنامه معین‌های اقتصاد مقاومتی این است که در قالب آموزش کسب‌وکار، مردم را در شهرستان‌ها و روستاها توانمند کنند تا بتوانند از سرمایه‌های خود به نحو درستی استفاده کنند.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه نیز در این دیدار گفت: وظیفه داریم از دولت و مدیران استانی در زمینه تحقق منویات رهبر معظم انقلاب حمایت کنیم.

او با تقدیر از دستاوردهای استاندار خراسان رضوی در حوزه اقتصادی، تصریح کرد: در حوزه منابع آبی استان آمادگی داریم تا ورود پیدا کنیم چراکه این حوزه پتانسیل دارد و مزیت نسبی اشتغال به واسطه آن ایجاد خواهد شد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به آماری پیرامون برگزاری سی وهفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در مشهد، گفت: این مسابقات فروردین ماه سال آینده برگزار و اختتامیه آن در حضور مقام معظم رهبری برگزار می‌شود.
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.