همزمان با پایان فصل برداشت زعفران در تایباد، ۲۵ تن زعفران خشک در این شهرستان تولید شد که نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش داشت.

۲۵ تن زعفران خشک در تایباد تولید شد

به گزارش قدس آنلاین، مدیر جهاد کشاورزی تایباد گفت: در سال زراعی جاری سطح زیر کشت زعفران در این شهرستان با ۶۰۰ هکتار افزایش به ۶ هزار و ۸۰۰ هکتار رسید که نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشت.

محمد میری افزود: از این سطح زیرکشت ۶ هزار هکتار بارور و ۲۰۰ هکتار غیربارور است و به ازای هر هکتار زیرکشت زعفران ۱۵۰ نفرروز از مرحله کاشت تا برداشت مشغول کار شدند.

وی ادامه داد: عملکرد گل زعفران تر در کشتزارهای تایباد در سال زراعی گذشته در هر هکتار به ۳۹۰ کیلوگرم رسید و در مجموع بیش از ۲۱ تن زعفران خشک در این شهرستان برداشت شد.

وی گفت: کشت زعفران با توجه به نیاز کم آن به آب، با استقبال شدید کشاورزان روبرو شده و به همین خاطر تامین کودهای شیمیایی و ریزمغذی مورد نیاز، استفاده از روش‌های نوین آبیاری، مبارزه با علف‌های هرز، جلوگیری از چرای دام در مزارع و ارائه راهنمایی‌ها و توصیه‌های فنی همه ساله در راستای حمایت از زعفرانکاران صورت می‌گیرد.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد افزود: در سال زراعی جاری ۲ هزار و ۳۸۰ تن انواع کود شیمایی بین کشاورزان زعفرانکار این شهرستان توزیع شد.

۸۵ درصد جمعیت تایباد به کشاورزی و دامپروری مشغول هستند و سالانه  ۳۰ نوع محصول زراعی و ۲۵ نوع محصول باغی در این شهرستان تولید می‌شود.

مرکز شهرستان ۱۲۰ هزار نفری تایباد در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.