گیلان- رئیس پلیس راه گیلان با اشاره به راه‌اندازی ۵۹ دوربین ثبت تخلفات در جاده‌های استان، گفت: در هفت ماهه اول سال جاری برابر استعلام از رکورد دوربین‌های نصب شده در محورهای برون شهری استان گیلان حدود ۱۵۰ هزار تخلف سرعت ثبت شده است.

رصد رانندگان متخلف با ۵۹ دوربین در جاده های گیلان

به گزارش قدس آنلاین به نقل ازپلیس گیلان ،سرهنگ حسین محمدپور با اعلام این خبر اظهار کرد: استفاده از تجهیزات الکترونیکی و مکانیزه ثبت تخلفات رانندگی یک نیاز اساسی برای توسعه چتر نظارتی پلیس در جاده‌های استان است.

این مقام انتظامی با تاکید بر جایگزینی شیوه‌های مدرن برای کنترل ترافیک و عبور و مرور، افزود: با افزایش روزانه وسایل نقلیه در معابر و جاده‌ها استفاده از تجهیزات الکترونیکی بسیار موثر است.

وی با اشاره به اینکه عامل اصلی آمار بالای تصادفات در اغلب کشورها، تخلفات رانندگی است، بیان کرد: امروزه در کشورهای پیشرفته برای کاهش تلفات و خسارت تصادفات در کنار جریمه‌های بسیار سنگین از فن‌آوری‌های پیشرفته استفاده می‌شود تا کوچک‌ترین رفتار رانندگان نیز تحت نظر قرار گیرد و دوربین‌های کنترل سرعت در این میان نقش اساسی دارد.

سرهنگ محمدپور عنوان کرد: در هفت ماهه اول سال جاری برابر استعلام از رکورد دوربین‌های نصب شده در محورهای برون شهری استان گیلان حدود ۱۵۰ هزار تخلف سرعت ثبت و از طریق پیامک جرائم مربوطه به مالکان اعلام شده است.

وی با اشاره به راه‌اندازی ۵۹ دوربین ثبت تخلفات در جاده‌های استان، گفت: رفتارهای پر خطر رانندگان توسط دوربین‌های ثبت تخلف کنترل می‌شود.

رئیس پلیس راه استان گیلان خاطرنشان کرد: بعضی رانندگان در طول مسیر با دیدن هر دوربین، سرعت خودرو را کاهش می‌دهند و به محض عبور از آن مجددا با سرعت غیرمجاز به مسیر ادامه می‌دهند اما بی‌خبر از آنکه دوربین‌ها از نوع میانگین سرعت هستند و رانندگان ناخواسته زودتر از زمان تعیین شده به دوربین دوم می‌رسند بنابراین هوش مصنوعی سیستم تخلف، راننده متخلف را درک کرده و برای خودرو جریمه ثبت می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.