زاهدان- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: هم‌اینک تبادلات مرزی ایران و پاکستان بیش‌از یک میلیارد دلار است که باید براساس توافقنامه‌های دو کشور به پنج میلیون دلار افزایش یابد.

ایران و پاکستان به دنبال افزایش مبادلات تجاری

به گزارش قدس آنلاین؛ نادر میرشکار روز پنجشنبه در نشست هفتمین کمیته مشترک تجارت مرزی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان که در زاهدان برگزار شد اظهار داشت: دو کشور ایران و پاکستان دارای مشترکات فراوان دینی، فرهنگی و مذهبی هستند و در عین حال مرز دریایی و خاکی فرصت فراوانی را برای افزایش مبادلات مرزی فراهم کرده است.

وی تاکید کرد: استان سیستان و بلوچستان و  ایالت بلوچستان پاکستان از استان‌های کم برخودار و کمتر توسعه یافته هستند که افزایش تبادلات مرزی مشترک به بهبود وضعیت اقتصادی و توسعه هر دو منطقه کمک فراوانی خواهد کرد.

رئیس سازمان صنعت، مهدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون از فرصت مرز مشترک بین دو کشور کمتر استفاده شده که ضروری است با افزایش نشست‌های مشترک و برپایی کمیته‌های تخصصی راه افزایش تبادلات تجاری گسترش یابد.

وی بررسی مشکلات و رفع موانع تجارت مرزی، تجار و بازرگانان، حمل ونقل، امورگمرکی، کنسولی و روادید بین ایران و پاکستان را از مهمترین اهداف برگزاری هفتمین کمیته تجارت مرزی عنوان کرد.

رضا بلوچ نماینده هیات پاکستانی نیز در این نشست گفت: ۲ دولت ایران و پاکستان به دنبال افزایش تجارت هستند که باید تلاش شود با جلوگیری از تجارت غیرقانونی روابط حسنه افزایش یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.