مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی اظهارکرد: اولین جشنواره فیلم و عکس دفاع مقدس این استان روز یکشنبه ۱۰آذر در مشهد برگزار می‌شود.

برگزاری اولین جشنواره فیلم و عکس دفاع مقدس خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین حسین معصومی اظهار کرد: در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، اکران آثار و اختتامیه نخستین جشنواره استانی فیلم و عکس "مهربان" با موضوع ایثار و شهادت از فردا در مشهد آغاز می شود.

وی افزود: این جشنواره در محورهای ایثار، شهادت، پایداری، مقاومت، علم، پژوهش و فناوری،  معنویت و اخلاق در بخش‌های مستند، داستانی، فیلمنامه، پویانمایی، نماهنگ و عکس برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام   معصومی گفت: نقش دفاع مقدس در ابعاد اقتصادمقاومتی ‌و سبک زندگی، الگوسازی فرهنگی، عدالت و مبارزه با فساد، نقش ادارات، نهادها، سازمانها و مردم در دفاع مقدس،  شهدای مدافع حریم وطن در برقراری نظم و امنیت و دفاع از ارزش ها و شهدای مدافعین حرم در دفاع از حریم اهل بیت(ع) موضوعات فیلم هایی است که در این جشنواره اکران می شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی هم عنوان کرد : ۵۷۶آثار به همراه ۵هزار و ۲۰۰عکس به دبیرخانه این جشنواره رسید که ۲۱۶ اثر و ۴۰۰عکس، از آثار پذیرفته شده این جشنواره بود.

سردار حسین  علی یوسفعلی زاده افزود: فراخوان این جشنواره از اردیبهشت سال جاری شروع شد و تا پایان مهر ماه ادامه داشت و پس از داوری آثار، جشنواره از یکشنبه دهم آذرماه با اکران نماهنگی در مجتمع توانبخشی امام خمینی(ره) آغاز به کار می کند و تا سه شنبه ۱۲ آذرماه ادامه خواهد داشت.

این جشنواره با مشارکت بنیاد شهید و امور ایثارگران، اداره کل ارشاد و تبلیغات اسلامی، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی و مرکز آموزش عالی فردوس برگزار خواهد شد.

منبع: صداوسیما 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.