‌ مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی از خرید حمایتی ۴۱ تن زعفران از کشاورزان خراسان رضوی خبر داد.

۴۱ تن زعفران از کشاورزان خریداری شد / عرضه زعفران دولتی در بورس کالای کشاورزی

مهندس ایرج ناصری مقدم در گفتگو با قدس آنلاین گفت: از ابتدای طرح حمایتی امسال تاکنون بیش از ۴۱ تن زعفران از کشاورزان در قالب طرح خرید حمایتی، خریداری شده است.

وی افزود: این میزان خرید توسط ۱۶ مرکز خرید مستقر در شهرستان های مرتبط انجام شده و همچنین اتحادیه تعاون روستایی استان نیز به عنوان مرکز خرید با این سازمان همکاری می نماید.

مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی در خصوص قیمت زعفران خریداری شده بیان داشت: قیمت هر گرم زعفران نگین ۱۰۵۰۰۰ ریال، زعفران مشابه نگین ۹۵۰۰۰ ریال، زعفران پوشال مرغوب  ۹۰۰۰۰ ریال و زعفران پوشال معمولی  ۸۲۰۰۰  ریال بوده است.

وی خاطرنشان کرد: طرح خرید حمایتی زعفران دارای اهداف ملی و بین المللی است که در دو چشم انداز کوتاه و بلند مدت طراحی شده و کشف بازارهای صادراتی برای محصول زعفران ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

ناصری مقدم اظهار داشت: بعد از پایان عملیات خرید حمایت، بخشی از زعفران خریداری شده توسط اتحادیه های ملی مرتبط با زعفران صادر و بخشی دیگر از زعفران خریداری شده با مصوبات کارگروه های استانی از طریق بورس کالای کشاورزی فروخته می شود.

وی ابراز داشت: تاکنون شهرستانهای تربت حیدریه، تایباد و زاوه بیشترین میزان زعفران را به سازمان تعاون روستایی تحویل داده اند. مجموع خرید زعفران از این سه شهرستان در حدود ۲۷ تن است که بیش از نیمی از کل زعفران خریداری شده را شامل می شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.